logo

گوگل هم به سرنوشت سایر شرکت‌های فناوری دچار شد

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
گوگل هم به سرنوشت سایر شرکت‌های فناوری دچار شد

شهر سخت افزار/ با وجود اینکه گوگل تا به امروز در برابر مشکلات مالی گسترده و تعدیل نیرو مقاومت کرده است، اما به نظر می‌رسد که این غول فناوری نیز به سرنوشت سایر شرکت‌های فعال این حوزه مانند متا و توییتر دچار خواهد شد. گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که گوگل به‌زودی یک تعدیل نیروی گسترده را آغاز کرده و ۱۰ هزار کارمند خود را اخراج می‌کند.

با ادامه روند اخراج کارکنان و مشکلات مالی گسترده برای شرکت‌های حوزه فناوری مانند متا و توییتر، به نظر می‌رسد که گوگل نیز بالاخره دچار این مشکل شده و قرار است به‌زودی ۶ درصد از نیروی کار خود را که تقریباً ۱۰ هزار نفر است، اخراج کند.

به نظر می‌رسد که علی‌رغم مقاومت گوگل در برابر موج گسترده اخراج کارکنان در شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری، این شرکت بالاخره به زانو درآمده است. طبق گزارش‌های منتشر شده دررابطه‌با وضعیت عملکرد گوگل، این غول فناوری به‌تازگی یک سیستم مدیریت عملکرد راه‌اندازی کرده است که می‌تواند منجر به اخراج بیش از ۱۰ هزار کارمند و نیروی کار این شرکت شود.

بر اساس اطلاعات، از مدیران شرکت گوگل خواسته شده که عملکرد حداقل ۶ درصد از کارمندان را مورد بازبینی مجدد قرار گیرد، زیرا این شرکت با همان مسائلی دست‌وپنجه نرم می‌کند که سایر شرکت‌های حوزه فناوری گرفتار آن شده و مجبور به تعدیل نیرو شده‌اند.

اخراج ۱۰ هزار نیروی کار توسط گوگل!
آلفابت که به‌عنوان شرکت مادر گوگل شناخته می‌شود، مشغول انجام آمادگی‌های لازم برای اخراج حدود ۱۰ هزار کارمند با عملکرد ضعیف پس از انجام این بررسی‌ها است. این کار با کمک سیستم مدیریت عملکرد امکان‌پذیر خواهد شد که نیروی کار و کارمندان با بهره‌وری پایین را مشخص می‌کند. در مرحله بعد قرار است این نیروهای کاری ضعیف در روزهای ابتدایی سال جدید میلادی اخراج شوند.

پیش از راه‌اندازی این سیستم تعیین عملکرد گفته شده بود که هدف از راه‌اندازی آن بازیابی هزینه‌های اضافی و حل مشکلات مربوط به بهره‌وری است. بااین‌حال اکنون مشخص شده که این سیستم به دنبال بررسی بهره‌وری کارمند و حذف گزینه‌های ضعیف خواهد بود.

این سیستم علاوه بر مشخص‌کردن مؤدبانه کارمندانی که قرار است به‌زودی اخراج شوند، دستیابی باقی کارمندان و نیروی کار به رتبه‌های بالاتر را نیز کاهش خواهد داد. به‌عبارت‌دیگر، پس از شروع کار سیستم مدیریت عملکرد پاداش‌های تشویقی و کمک‌های مالی ارائه شده سایر کارمندان نیز شدیداً کاهش می‌یابد.

گوگل از زمان آغاز گسترش بیماری کرونا در جهان دچار مشکلات عدیده‌ای شد، بااین‌حال توانست به دلیل سودآوری چشمگیر و درآمد بالا بخش قابل‌توجهی از مشکلات خود را دفع کند. بااین‌حال، رشد ناگهانی تورم در نهایت منجر به شکست این مقاومت شد.

این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری مستقر در ایالات متحده با مشکلات مشابه دست‌وپنجه نرم می‌کنند و به دنبال تعدیل نیروی گسترده هستند. به‌عنوان‌مثال به آمازون می‌توان اشاره کرد که طی ماه‌های آینده قرار است بیش از ۱۰ هزار نیروی کار را اخراج کند. شرکت متا (فیس‌بوک سابق) نیز به‌صورت رسمی از تعدیل نیروی ۱۳ درصدی (حدود ۱۱ هزار نفر) خبر داده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره