افزایش سرسام‌آور ارسال هرزنامه به دنبال برگزاری انتخابات آمریکا

منبع
بروزرسانی
افزایش سرسام‌آور ارسال هرزنامه به دنبال برگزاری انتخابات آمریکا
به گزارش فارس به نقل از اينديا تايمز، بررسي‌هاي مؤسسه کاسپراسکاي نشان مي دهد از مجموع هرزنامه هاي ارسال شده در سه ماهه سوم سال 2012 يک چهارم آنها از مبدا آمريکا ارسال شده است. اين موسسه برگزاري انتخابات رياست جمهوري ايالات متحده را عامل اصلي رشد ناگهاني هرزنامه‌هاي ارسالي از آمريکا مي داند. گزارش اين موسسه امنيتي نشان مي‌دهد باراک اوباما در سه ماهه اخير به سوژه بسياري از هرزنامه ها مبدل شده و بسياري از افراد تلاش مي کنند به نحوي از وي براي قانع کردن کاربران اينترنت به مشاهده هرزنامه‌ها سوءاستفاده کنند. ايميل‌هاي ياد شده بسيار متنوع بوده و موضوعات آنها از شبيه به رييس جمهور به نظر برسيد تا تقبيح سياست هاي اوباما در نوسان بوده است. همچنين کوهي از بدافزارهاي خطرناک رايانه اي به همين طريق براي کاربران ارسال شده است. پيش از اين نامه‌هاي الکترونيک جعلي با هدف دريافت کمک به نفع ستاد تبليغاتي اوباما هم براي کاربران ارسال مي شد که برخي از آنها حاوي لينک به وب سايت‌هاي آلوده به ويروس و کرم هاي اينترنتي بود. در حال حاضر 26.7 درصد از کل هرزنامه هاي جهان از مبدا آمريکا ارسال مي شود و ميزان هرزنامه هاي ارسالي در آمريکا در سه ماهه سوم سال 2012 پانزده درصد رشد نشان مي دهد. پيش از اين شرکت امنيتي سوفوس با انتشار گزارشي هند را بزرگترين کشور ارسال کننده هرزنامه اعلام کرده بود.