برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

Street Fighter 6 با در نظر داشتن ورزش‌های الکترونیکی طراحی شده است

منبع
گيم فا
بروزرسانی
Street Fighter 6 با در نظر داشتن ورزش‌های الکترونیکی طراحی شده است

گیم فا/ رئیس شرکت کپکام (Capcom) یعنی آقای Haruhiro Tsujimoto گفته که ورزش‌های الکترونیکی یا همان Esports یکی از بخش‌های اساسی فلسفه طراحی بازی Street Fighter 6 بوده است.

در حال حاضر توسعه یک بازی مبارزه‌ای بدون در نظر گرفتن صحنه دائما رو به رشد ورزش‌های الکترونیکی کاری نیست که استودیوهای زیادی آن را عاقلانه بپندارند. به عنوان یکی از مورد انتظارترین بازی‌ها و بزرگ‌ترین آیپی‌های این ژانر، Street Fighter 6 هم تمرکز زیادی روی Esports داشته است. در واقع به گفته کپکام این قضیه بسیار برای تیم توسعه بازی جدی بوده است.

رئیس کپکام یعنی Haruhiro Tsujimoto در مصاحبه‌ای جدید با Famitsu گفته که از همان آغاز کار تیم توسعه Street Fighter 6 ورزش‌های الکترونیکی را بخش مهمی از این تجربه به حساب آورده و بازی را حول محور آن توسعه داده است. چنین رویکردی ابدا با بازی‌های قبلی این سری پیش گرفته نشده بود.

او گفت: «کپکام هم‌چنین روی ورزش‌های الکترونیکی تمرکز کرده است. وقتی من مشغول کار روی Street Fighter 4 بودم، چنین فرهنگی هنوز در ژاپن شکل نگرفته بود و JeSU (اتحادیه ورزش‌های الکترونیکی ژاپن) وقتی آغاز به کار کرد که وسط توسعه Street Fighter 5 بودیم. Street Fighter 6 از همان آغاز کار با در نظر داشتن ورزش‌های الکترونیکی توسعه یافته است، پس انتظار دارم که این جنبه از بازی بسیار هیجان‌انگیز باشد.»

از استفاده از گزارش همزمان در بازی گرفته تا ارائه طیف وسیعی از گزینه‌های رقابتی، پر واضح است که Street Fighter 6 تمرکز زیادی روی ورزش‌های الکترونیکی کرده است. اینکه جامعه Esports چگونه از این بازی استقبال خواهند کرد دیدنی خواهد بود.


گفتنی است که بازی Street Fighter 6 در تاریخ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ (۲ ژوئن ۲۰۲۳ میلادی) برای پلی استیشن ۴، پلی‌ استیشن ۵، ایکس‌ باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC منتشر خواهد شد. دموی رایگان این بازی در حال حاضر روی تمام پلتفرم‌ها در دسترس است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره