بازی Forza Motorsport تنها روی PC شامل «رهگیری نور محیطی» خواهد شد

گیم فا/ بازی ریسینگ مورد انتظار پلتفرم ایکس باکس و استودیوی ترن ۱۰، یعنی Forza Motorsport، از فناوری «رهگیری نور محیطی» (Ray Traced Global Illumination) بر روی رایانههای شخصی بهره خواهد برد.
در پرسش و پاسخی که اخیراً انجام شد، استودیوی سازنده این موضوع را تأیید کرده است، با اینکه اطلاعات مذکور در آن زمان حذف شدند، اما کاربر توییتر، “ItsHoje” توانسته است عکسی از آن بگیرد.
Turn 10 توضیح داد که در نسخه PC، هنگامی که این فناوری فعال میشود، بازی پروسه جمعآوری رنگ توسط نور و تاباندن آن از سطحی به سطح دیگر را شبیهسازی میکند. به عنوان مثال، مانعی در کنار یک نوار قرمز رنگ تحت تأثیر آن رنگ قرار میگیرد و صحنهای ایجاد میکند که در آن تمام قطعات به هم متصل میشوند.
به گفته سازنده، Forza Motorsport از قدرت و عملکرد کامل کنسولهای Xbox Series X|S بهره خواهد برد و زیباترین و از نظر فنی پیشرفتهترین بازی آنها تا به حال محسوب میشود؛ در نتیجه برای ایکس باکس وان منتشر نخواهد شد.
از جمله ویژگیهای جدید و اصلی این نسخه، پیشرفت در فیزیک بازی است، که گفته میشود از تمام پیشرفتهای موجود در نسخههای قبلی بیشتر خواهد بود. طبق صحبتهای توسعهدهنده، این موضوع باعث میشود که تجربه رانندگی از طریق شتابگیری، پیچیدن و ترمز گرفتن، لذتبخشتر شود.
مدل برخورد تایرها اکنون ۴۸ برابر عملکرد بهتری دارد. قبلاً یک نقطه تماس با سطح مسیر داشتیم و با سرعت ۶۰ دور در ثانیه حرکت میکردیم؛ اما مدل جدید هشت نقطه تماس با سطح پیست دارد و با سرعت ۳۶۰ دور در ثانیه حرکت میکند. بازیکنان میتوانند از بین موارد لاستیک سخت، متوسط و نرم که هر کدام ویژگیهای چسبندگی و سایش منحصر به فرد خود را دارند، یکی را انتخاب کنند.
استودیو مسیرها را نرمتر و طبیعیتر کرده است، زیرا لاستیکها میتوانند جاده و موانع موج دار را مهار کنند. همچنین سازنده یک مدل تعلیق واقعگرایانه را توسعه داده است که با حفظ حس و حال همیشگی Forza، همراه خواهد بود. بازیکنان باید خود را با عوامل محیطی و نحوه تغییر گیمپلی تطبیق دهند تا در هر دور احساس متفاوتی داشته باشند. به عنوان مثال، زمان پویای روز بر آب و هوا و دمای پویای مسیر بر ویژگیهای تایر مانند چسبندگی، فشار و سایش تأثیر میگذارد.