نماد آخرین خبر

اولین نتایج بنچ‌مارک کارت گرافیک جیبی RTX A500؛ قدرتمندتر از Iris Xe اینتل

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
اولین نتایج بنچ‌مارک کارت گرافیک جیبی RTX A500؛ قدرتمندتر از Iris Xe اینتل

شهر سخت افزار/ ADLINK یک شرکت تولیدکننده محصول برای کاربردهای محاسباتی، تست و اندازه‌گیری و همچنین اتوماسیون طراحی و تولید محسوب می‌شود که مدتی قبل کارت گرافیک اکسترنال و جمع‌وجور RTX A500 را به نمایش گذاشت. حالا اولین نتایج بررسی و بنچمارک این کارت گرافیک منتشر شده و به نظر می‌رسد که این پردازنده گرافیکی توانسته عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد.

کارت گرافیک مجزا و کوچک RTX A500 که برای مصارف مرتبط با هوش مصنوعی تولید شده، به یک پردازنده گرافیکی RTX A500 با 2048 هسته CUDA مجهز بوده و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در مقایسه با سایر راه‌حل‌های گرافیکی یکپارچه از جمله گرافیک Iris Xe اینتل، می‌تواند در عملکردهای غیر گیمینگ از جمله هوش مصنوعی بسیار قدرتمند‌تر ظاهر شود.

این کارت گرافیک کوچک در بنچمارک‌های مختلف از جمله Luxmark Hall، Luxmark Food و Procyon AI Inference مورد بررسی قرار گرفته است.

در مقایسه با پردازنده گرافیکی Iris Xe اینتل با 96 واحد پردازنده گرافیکی EU، این GPU کوچک توانست در بنچمارک Luxmark Hall حدود 54 درصد سریع‌تر عمل کرده و امتیاز 3979 را به ثبت برساند.

نتایج بنچمارک کارت گرافیک مجزا RTX A500

به گزارش Tomshardware، در تست بنچمارک Luxmark Food نیز پردازنده گرافیکی RTX A500 حدود ۵۲ درصد سریع‌تر ظاهر شد و امتیاز 1837 (در مقابل امتیاز 869 پردازنده گرافیکی اینتل) را به ثبت رساند.

در نهایت به معیار بنچمارک Procyon AI می‌رسیم که RTX A500 در آن 77 درصد سریع‌تر عمل کرد و امتیاز 264 را به نمایش گذاشت. این رقم برای پردازنده گرافیکی اینتل 59 اعلام شده است.

برای بررسی بیشتر عملکرد RTX A500، این کارت گرافیک مجزا با پردازنده گرافیکی لپ‌تاپ RTX A5000 مقایسه شده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، RTX A5000 توانست حدود 65 درصد عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

در نظر داشته باشید که RTX A500 یک پردازنده گرافیکی جیبی آندرکلاک شده است که کلاک پایه 435 مگاهرتز و کلاک بوست 1335 مگاهرتز را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این در حالی است که نسخه اصلی این پردازنده گرافیکی سرعت پایه 1440 مگاهرتز و سرعت کلاک بوست 1770 مگاهرتز را به کاربر ارائه می‌کند. بر همین اساس، به نظر می‌رسد که شرکت ADLINK برای نگه داشتن میزان مصرف انرژی این کارت گرافیک مجزا در 25 وات (حدود یک سوم نسخه رفرنس)، سرعت کلاک آن را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر