ادعای AMD؛ اهل رقابت کثیف نیستیم

شهر سخت افزار/ تاکنون چندین بازی جدید در ابتدای انتشار تنها از فناوری AMD FSR پشتیبانی کردهاند که حتی تعداد آنها رو به افزایش است. اما چه چیزی باعث میشود ناشران و توسعه دهندگان بازی همکاری انحصاری با AMD را ترجیح بدهند، آیا تیم سرخ جلوی پشتیبانی از DLSS انویدیا را میگیرد؟
سوال از AMD درباره انحصارگرایی با FSR
Star Wars Jedi: Survivor بازی بود که با پشتیبانی از FSR منتشر و حالا هم شائبه پشتیبانی نکردن همیشگی Starfield از DLSS انویدیا مطرح است. البته بازیهایی چون Avatar: Frontiers of Pandora هم وجود دارند که از هر دو FSR و DLSS پشتیبانی میکنند.
در حالی که شائبه زد و بند ناشران و توسعه دهندگان با AMD مطرح است، رئیس بخش گیمینگ این کمپانی اخیراً در مصاحبهای تاکید کرده اگر Bethesda بخواهد پشتیبانی از DLSS را به بازی Starfield اضافه کند، تیم سرخ به طور کامل از این کار حمایت میکند.
هرچند ممکن است AMD از شرکای خود مستقیماً درخواست نکند پشتیبانی از DLSS را در بازیهایشان پیاده سازی نکنند، اما احتمالاً به طور غیر مستقیم و مؤدبانه این خواسته را به آنها منتقل میکند. می دانیم AMD به ناشران برای باندل کردن بازیها با کارتهای گرافیک و پردازندههای این کمپانی پول میپردازد، از همین رو اولویت قائل شدن برای FSR می تواند بخشی از توافق باشد.
فرانک آزور، سکان دار بخش گیمینگ AMD در همین باره گفت: «هنگامی که بازیها را با محصولات AMD بانل میکنیم، از آنها میپرسیم آیا مایل هستید برای FSR اولویت قائل شوید؟ اگر آنها درباره پشتیبانی از DLSS بپرسند، پاسخ ما همیشه مثبت است.»
آقای آزور در بخش دیگری از مصاحبه خود تاکید کرده حتی اگر ناشران بازیهای جدید خود را تنها با پشتیبانی از FSR منتشر کنند، تیم سرخ جلوی پشتیبانی از DLSS را نمیگیرد و هر زمان که بخواهند، میتوانند این کار را انجام بدهند.
نظر شما درباره رویکرد AMD چیست؟ آیا فکر میکنید تیم سرخ برای فروش بیشتر محصولات خود به انحصارگرایی متوسل شده و به سازندگان بازی پول میدهد؟