سیزدهمین نشست اتحادیه مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی برگزار شد
بروزرسانی
به گزارش سرويس پژوهشي ايسنا دکتر محمد مهدينژاد نوري در اين نشست با اشاره به نقش مؤثر اين اتحاديه در پيشبرد اهداف کوتاهمدت و بلندمدت علوم و فنون دريايي، بر لزوم همکاري دانشگاهها و مؤسسات عضو در قالب طرحها و پروژهها و استفاده از امکانات و تجهيزات به صورت مشترک تأکيد کرد.
در اين نشست بر روي موضوعاتي مانند بهرهبرداري و مديريت در حوزه منابع عظيم دريا، استفاده از پتانسيلهاي بالفعل اين منبع در زمينههاي گوناگون منابع طبيعي، فيزيک دريا، صنايع دريايي و اقيانوسي و نيز حضور ايران در منطقه جنوبگان در قالب تأسيس يک پايگاه دائمي بحث و تبادل نظر شد.
رؤساي دانشگاههاي علوم و فناوري درياي خرمشهر ، گيلان، صنعتي شيروان بابل، دريانوردي و علوم دريايي چابهار، گلستان، علوم و فنون دريايي امام خميني (ره) نوشهر، صنعتي مالک اشتر، موسسه ملي اقيانوسشناسي و همچنين جمعي از رؤساي دانشکدهها و معاونين و نمايندگان دانشگاههاي خليج فارس بوشهر، منابع طبيعي و کشاورزي ساري، مازندران، صنعتي اميرکبير، صنعتي اصفهان و تربيت مدرس در اين نشست حضور داشتند.