برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

ساخت اولین کنسول دستی ماژولار دنیا توسط یک یوتیوبر

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی

شهر سخت افزار/ یک یوتیوبر با استفاده از مادربرد لپ تاپ Core i7-1260P، اولین کنسول بازی دستی ماژولار دنیا را ساخته است که مشخصات سخت افزاری خوبی هم دارد. طراحی ماژولار این کنسول دستی باعث می‌شود ارتقا و تعویض قطعات آن بسیار آسان باشد.

Framework یک شرکت سخت افزاری است که لپ تاپ‌های ماژولار طراحی می‌کند تا به آسانی بتوان آنها را ارتقا داد یا تعمیر کرد. یوتیوبر Pitstoptech به این ایده فکر کرده که چرا از مادربردهای Framework برای ساخت کنسول دستی استفاده نکرد؟

ساخت اولین کنسول دستی ماژولار دنیا توسط یک یوتیوبر
این یوتیوبر موفق شده یک کنسول دستی مجهز به پردازنده 12 هسته‌ای Core i7-1260P اینتل بسازد که با وجود ضخامت زیاد و زمخت بودن آن، ایده جالبی به نظر می‌رسد. برای این کار از یک مادربرد 549 دلاری استفاده شده است.


 مادربرد استفاده شده
کنسول دستی طراحی شده همانند نینتندو سویچ داری کنترلر قابل جداسازی، صفحه نمایش 7 اینچی 1080p و امکان وصل کردن به مانیتور از طریق درگاه USB-C است. جالب اینکه همانند کمپانی مشهور Nothing، این یوتیوبر کنترلر گیمینگ شفاف انتخاب کرده است.

ویدئو منتشر شده از گیم پلی بازی Mafia: Definitive Edition، عملکرد خوب گرافیک این کنسول بازی دستی را نشان می‌دهد. این کنسول 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD دارد. Pitstoptech از یک باتری با شارژ دهی 55 وات ساعت و یک جفت بلندگو در جلوی دستگاه استفاده کرده است.
 
اگر فکر می‌کنید قدرت گرافیکی این کنسول دست ساز مناسب نیست، بهتر است بدانید امکان استفاده از پردازنده AMD Ryzen 7 7840U هم وجود دارد که می‌بایست عملکرد بهتری در اجرای بازی‌ها داشته باشد. Pitstoptech وعده داده در آینده یک کیت برای ساخت این کنسول عرضه می‌کند تا علاقه‌مندان بتوانند کنسول دستی خودشان را بسازند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره