برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سامسونگ با هدست Galaxy AR به مصاف ویژن پرو اپل خواهد رفت

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی

شهر سخت افزار/ ظاهراً سامسونگ در حال کار بر روی یک هدست AR و کنترلر اختصاصی جدید است تا در حوزه واقعیت افزوده نیز به رقابت با اپل و هدست Vision Pro بپردازد. این هدست سامسونگ احتمالاً Galaxy AR نام خواهد داشت.

حالا که رویداد Galaxy Unpacked به پایان رسیده و باری از روی دوش سامسونگ برداشته شده، این غول فناوری کره‌ای تصمیم گرفته به سراغ محصولات جدید رفته و یک بار دیگر رقیب دیرینه خودش یعنی اپل را به چالش بکشد.

در همین راستا، به نظر می‌رسد که سامسونگ با همکاری گوگل در حال کار بر روی اولین هدست واقعیت افزوده (AR) و یک کنترلر جدید است تا یک رقیب برای جدیدترین محصول این حوزه یعنی ویژن پرو (Vision Pro) اپل معرفی کند.

براساس اطلاعات افشا شده، این هدست به شکل دو باندل جداگانه عرضه خواهد شد که اولی همراه با کنترلر اختصاصی Samsung و دومین به عنوان یک گزینه مقرون به صرفه فاقد این کنترلر خواهد بود.

یک هدست واقعیت افزوده در کنار یک کنترلر جدید از سامسونگ
رونالد کوانت (Roland Quandt)، یک افشاکننده شناخته‌شده در دنیای فناوری که در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) فعالیت دارد، فاش کرد که سامسونگ روی یک هدست VR با شماره مدل SM-I130 و احتمالاً یک کنترلر با شماره مدل SM-I610 کار می‌کند. در نظر داشته باشید که سامسونگ مدتی قبل یک علامت تجاری برای عینک هوشمند خود به ثبت رساند.

علاوه بر این، هدست مذکور که احتمالاً Galaxy VR نام‌گذاری خواهد شد، یک نسخه تغییر یافته از محصولات آزمایشی سامسونگ به شماره مدل SM-I110 خواهد بود که مدتی قبل بخشی از اطلاعات مربوط به آن در فضای مجازی افشا شد.

گرچه اطلاعات زیادی در رابطه با هدست گلکسی وی‌آر در دسترس نیست، اما سامسونگ ممکن است هدست جدید خود را در کنار Galaxy Z Flip 6 رونمایی کند، گوشی تاشوی جدید این شرکت که در آگوست 2024 (اواسط مرداد ماه 1403) از راه می‌رسد.

به گزارش Timesnownews، در حال حاضر رقیب اصلی این محصول سامسونگ یعنی Vision Pro در بازار ایالات متحده قابل پیش‌خرید است. این دستگاه پوشیدنی به دو پنل Micro-OLED مجهز شده که در مجموعه 23 میلیون پیکسل و رفرش‌ریت 100 هرتز را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. این دستگاه همچنین به پردازنده M2 اپل مجهز شده و برای پردازش جداگانه داده‌های جمع‌آوری شده از حسگرهای مختلف، تراشه R1 را به همراه دارد.

هدست گران‌قیمت Apple Vision Pro که در مدل پایه 3499 دلار قیمت دارد، قابلیت‌هایی همچون احراز هویت بیومتریک مبتنی بر عنبیه، اتصال وای‌فای 6، بلوتوث 5.3 و قابلیت AirPlay تا رزولوشن 1080p را در اختیار داشته و سامسونگ برای رقابت با آن باید یک هدست AR متحول‌کننده را معرفی کند.


در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم