تمایل باکو برای امضای تفاهمنامه با ایران در زمینه جلوگیری از تداخل امواج تلویزیونی
بروزرسانی
وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات جمهوري آذربايجان از تلاش ها براي تهيه تفاهمنامه با ايران براي جلوگيري از تداخل متقابل امواج تلويزيوني در فضاي پخش دو کشور خبر داد .
به گزارش واحد مرکزي خبر به نقل از خبرگزاري آپا، ودادي زينالف رئيس اجرايي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات جمهوري آذربايجان با اشاره به حضور التماس محمداف معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات جمهوري آذربايجان اخيرا در نشست وزيران ارتباطات کشورهاي عضو اکو در تهران گفت در اين نشست درباره هماهنگي در پخش فرکانس هاي تلويزيوني و مقابله با حملات سايبري گفتگو شد.
وي افزود روند تلاشها براي تهيه تفاهمنامه جلوگيري از تداخل امواج تلويزيوني در فضاي پخش دو کشورآغاز شده است .
احمد کاظمي نماينده ايران در کميته مشترک رسانه اي با جمهوري آذربايجان در اين باره گفت در کنار مباحث تبليغاتي ، يکي از دستور کارهاي کميته مشترک رسانه اي دو کشور، بررسي مسايل فني رسانه اي است.
کاظمي با تاکيد بر اينکه در جريان سفرماه دسامبر علي حسن اف ريس بخش سياسي و اجتماعي رياست جمهوري آذربايجان به تهران درباره تشکيل کميته مشترک رسانه اي توافق شد افزود با اجرايي شدن اين توافق، مسايل فني رسانه اي نظير تداخل امواج نيز در چارچوب کميته مشترک رسانه اي بررسي خواهد شد.
وي افزود تاکيد وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات جمهوري آذربايجان برتلاش براي امضاي تفاهمنامه با ايران در زمينه جلوگيري از تداخل امواج رسانه اي در شرايطي است که با وجود اعلام آمادگي ايران، جمهوري آذربايجان هنوز براي برگزاري جلسات کميته مشترک رسانه اي گام برنداشته است.