برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

انگلیس: حمله اسرائیل به رفح با قوانین بین‌المللی بشردوستانه مطابقت ندارد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
انگلیس: حمله اسرائیل به رفح با قوانین بین‌المللی بشردوستانه مطابقت ندارد

ایرنا/ معاون وزیر امور خارجه انگلیس با ایراز نگرانی درباره تبعات انسانی حمله رژیم صهیونیستی به شهر مرزی رفح هشدار داد که چنین اقدامی با قوانین بین‌المللی بشردوستانه مطابقت ندارد.

به گزارش ایرنا، اندرو میچل روز سه‌شنبه در پارلمان انگلیس گفت: ما عمیقاً نگران دورنمای حمله نظامی به رفح هستیم و اکنون به یک آتش‌بس موقت بشردوستانه برای انتقال کمک‌ها و خروج گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) نیاز داریم.

وی افزود که در پی توقف موقت درگیری‌ها در غزه، باید «به سمت یک آتش‌بس دائمی و پایدار حرکت کنیم.»

این دیپلمات انگلیسی در پاسخ به پرسش جورج گالووی رهبر حزب کارگران بریتانیا که پرسید اگر رژیم اسرائیل به رفح حمله کند، واکنش لندن چه خواهد بود، عنوان کرد: با توجه به آمار بالای غیرنظامیانی که در رفح پناه گرفته‌اند، قابل درک نیست که چگونه حمله به این منطقه با قوانین بین‌المللی بشردوستانه مطابقت دارد.

وی اضافه کرد که دولت انگلیس هر کاری که بتواند برای جلوگیری از این حمله صورت می‌دهد. میچل در عین حال، ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد ارائه شده به حماس درباره برقراری آتش‌بس ۴۰ روزه را تکرار کرد و مدعی شد: حماس باید توافقی را که روی میز گذاشته شده بپذیرد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی در تداوم کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین قصد دارد به شهر مرزی رفح حمله کند؛ جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند. این مساله نگرانی بین‌المللی را برانگیخته و به رژیم صهیونیستی هشدار داده شده است که چنین اقدامی بحران انسانی در نوار غزه را وخیم‌تر می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشتر قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تصویب کرد. در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده است که به توقف فوری درگیری‌ها احترام بگذارند، اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، با وجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۴ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۷ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره