برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
بین الملل

رژیم اشغالگر گذرگاه «کرم ابوسالم» را بازگشایی کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
رژیم اشغالگر گذرگاه «کرم ابوسالم» را بازگشایی کرد

ایسنا/ رژیم صهیونیستی از بازگشایی گذرگاه «کرم ابوسالم» برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه خبر داد.

مسئولان صهیونیستی گذرگاه کرم ابوسالم بین اراضی اشغالی و نوار غزه اعلام کردند این گذرگاه بازگشایی شده است و کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه که از مصر حرکت می‌کنند در این گذرگاه مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

رژیم صهیونیستی یکشنبه گذرگاه کرم ابوسالم را بعد از حمله مقاومت فلسطین به نزدیکی آن که منجر به کشته شدن چهار سرباز صهیونیست شد، بست.

به نقل از سما، پیش از این کاخ سفید اعلام کرد بستن گذرگاه‌های رفح و کرم ابوسالم یک اقدام غیر قابل قبول است و باید بازگشایی شوند.

کاخ سفید اعلام کرده بود احتمالا امروز چهارشنبه این اتفاق بیفتد.

رادیو رسمی رژیم صهیونیستی اعلام کرد بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم برای ورود کامیون‌های حامل کمک بنا به درخواست جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بود.

کمیسر آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) خواهان بازگشایی گذرگاه‌های غزه بدون هیچگونه تاخیری برای ورود تجهیزات حیاتی و سوخت شد.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه ۶ مه، عملیات نظامی خود را در شهر رفح با وجود هشدارهای بین‌المللی نسبت به پیامدهای آن آغاز کرد و سه‌شنبه اعلام کرد کنترل بخش فلسطینی گذرگاه رفح را به دست گرفته و جاده بین گذرگاه و صلاح‌الدین را بسته است.

حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در شامگاه دوشنبه در حالی رخ داد که پیش از آن جنبش حماس در بیانیه‌ای از موافقت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش با طرح قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه خبر داد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره