برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اعلام آمادگی روسیه برای کمک به عادی‌سازی روابط باکو و ایروان

منبع
فارس
بروزرسانی
اعلام آمادگی روسیه برای کمک به عادی‌سازی روابط باکو و ایروان

فارس/ سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری امروز گفت که مسکو از نشستی که قرار است 10 مه (جمعه، 21 اردیبهشت) بین وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی قزاقستان برگزار شود، استقبال می‌کند.
گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ سخنگوی وزارت خارجه روسیه ماریا زاخارووا ضمن استقبال از دیدار آتی وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان، گفت «روسیه آمادگی دارد به کمک به پیشبرد روند عادی‌سازی روابط دو کشور ادامه دهد. این موضوعات همچنین در دستورکار مذاکرات امروز بین پوتین و پاشینیان قرار دارد».نخست‌وزیر ارمنستان نیکول پاشینیان که برای ریاست نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا به مسکو سفر کرده، قرار است امروز با رئیس‌جمهور روسیه دیدار کند.
پاشینیان دیروز در کنفرانسی خبری گفت که توافق صلح با جمهوری آذربایجان ممکن است تا نوامبر (بین شش تا هفت ماه دیگر) امضا شود. به گفته وی، برای این منظور، همه اصول مورد توافق در مذاکرات باید در سند توافقنامه صلح ذکر شود و این اصول همچنان باز است. پاشینیان همچنین ابراز امیدواری کرد نتیجه دیدار وزرای خارجه جمهوری ارمنستان و آذربایجان که قرار است جمعه 21 اردیبهشت در آلماتی قزاقستان برگزار شود، حاکی از پیشرفت باشد.جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان اصلاح مرزهای خود را به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط دو کشور آغاز کرده‌اند. تحولی که در نتیجه توافق صورت گرفته در هشتمین نشست کمیسیون دولتی تعیین حدود مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان و بازگرداندن چهار روستا به باکو، به وقوع پیوست. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره