نماد آخرین خبر

مطالبه پاکستان و چین از جامعه جهانی برای تقویت همکاری‌ های ضدتروریسم  

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مطالبه پاکستان و چین از جامعه جهانی برای تقویت همکاری‌ های ضدتروریسم  

ایرنا/ دولت‌های پاکستان و چین با مخالفت قاطع خود با استانداردهای دوگانه در مبارزه با پدیده تروریسم از جامعه جهانی مطالبه کردند ‌که همکاری‌های مشترک علیه تروریسم را تقویت کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، بیانیه مشترک اسلام‌آباد و پکن در پایان سفر رسمی سناتور محمد اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان به چین منتشر شد که طی آن هر دو کشور همسایه بر تحکیم بیش از پیش همکاری‌های راهبردی، اقتصادی، امنیتی و مبارزه با تروریسم توافق کردند.
در این بیانیه مشترک آمده است: دو طرف بر تعهد خود به مبارزه با تروریسم در همه اشکال و ظواهر آن با رویکرد «تحمل صفر» تاکید و توافق کردند که همکاری‌ها در مبارزه با تروریسم و تعاملات امنیتی را از طریق رویکردی جامع تقویت کنند.
پاکستان و چین با فراخوانی از جامعه بین المللی برای تقویت همکاری های ضد تروریسم، مخالفت قاطع خود را با استانداردهای دوگانه در مبارزه با تروریسم ابراز کردند.
آنان تاکید کردند که هیچ تلاشی برای تضعیف همکاری چین و پاکستان هرگز موفق نخواهد شد. طرف پاکستانی در راستای دوستی آهنین خود با چین، عاملان حمله تروریستی اخیر به اتباع چینی در پاکستان را تعقیب و آنها را محاکمه خواهد کرد. همچنین اقدامات امنیتی مؤثرتری از سوی اسلام‌آباد اتخاذ خواهد شد و تلاش‌های همه جانبه‌ای را برای تضمین امنیت پرسنل، پروژه‌ها و نهادهای چینی در پاکستان انجام خواهد گرفت.
طرف چینی نیز کمک ها و تلاش‌های پاکستان در مبارزه با تروریسم در طول چندین دهه را به رسمیت شناخت.
دو طرف بر حمایت تسلیم ناپذیر خود از یکدیگر در مورد مسائل مربوط به منافع اصلی خود تأکید کردند. طرف پاکستانی بر تعهد قاطع خود به اصل چین واحد تاکید کرد و گفت که تایوان بخشی جدایی ناپذیر از خاک چین است و اسلام‌آباد قاطعانه از هر تلاش پکن برای دستیابی به اتحاد ملی حمایت می کند و با هر شکلی از "استقلال تایوان" مخالف است.
پاکستان قاطعانه از چین در مسائل مربوط به سین کیانگ، هنگ کنگ و دریای چین جنوبی حمایت می کند. طرف چینی نیز بر حمایت قاطع خود از پاکستان در دفاع از حاکمیت، استقلال ملی و تمامیت ارضی این‌ کشور، در پیگیری مسیر توسعه متناسب با شرایط ملی و دستیابی به شکوفایی اقتصادی، مبارزه قاطعانه با تروریسم و ایفای نقش بیشتر در سطح منطقه‌ای و بین المللی تاکید کرد.
اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان طی سفر ۴ روزه خود به پکن علاوه بر دیدار با وانگ یی همتای چینی خود با برخی از مقامات سیاسی و اقتصادی ملاقات کرد.
محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان قرار است به زودی سفر رسمی به چین انجام دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره