logo
  1. برگزیده
بین الملل

حدود ۴۰ کشور می‌توانند مانع ورود ترامپ به دلیل سابقه کیفری شوند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
حدود ۴۰ کشور می‌توانند مانع ورود ترامپ به دلیل سابقه کیفری شوند

باشگاه خبرنگاران/ طبق اطلاعات سازمان «دبلیو پی آر» دونالد ترامپ به دلیل سابقه کیفری ممکن است برای ورود به حدود ۴۰ کشور مجوز دریافت کند.

پورتال سازمان آماری جمعیت جهانی «دبلیو پی آر» World Population Review اعلام کرد وضعیت محکومیت ممکن است دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را از فرصت بازدید آزادانه از ۳۷ کشور از جمله انگلیس، کانادا و چین محروم کند. 

به گفته این مجله، طبق قوانین ملی، ورود محکومان به کشور‌هایی مانند آرژانتین، ایران، هند، چین و آفریقای جنوبی «ممنوع» است. امکان ورود به استرالیا، انگلیس، کانادا و نیوزلند نیز «محدود» است.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، حتی در صورت بازگشت دونالد ترامپ به سمت ریاست جمهوری آمریکا، ممکن است با این ممنوعیت و نیاز به درخواست مجوز ویژه از مقامات کشور‌های خارجی برای سفر مواجه شود. 

این مجله یادآور شد که پرونده ترامپ برای سیاست آمریکا چیز جدیدی نخواهد بود، زیرا جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکا (۲۰۰۱-۲۰۰۹) قبلاً به دلیل دستگیری به دلیل رانندگی در حالت مستی در دهه ۱۹۷۰ با محدودیت‌هایی برای ورود به کانادا مواجه شده بود و مجبور شد برای بازدید از خاک کانادا درخواست مجوزکند. 

در ۳۰ ماه مه، هیات منصفه دادگاه کیفری نیویورک، ترامپ را که در تمام ۳۴ اتهامی که به او وارد شده بود مجرم شناخت. این اولین بار در تاریخ آمریکا است که یک رئیس جمهور سابق در جرایم کیفری گناهکار شناخته می‌شود. ترامپ مدعی شده که بی‌گناه است و افراد درگیر در محکومیت او «بیمار» هستند.

در ۳۱ مه، فاکس نیوز گزارش داد که ترامپ همچنان می‌تواند برای ریاست جمهوری نامزد شود، زیرا قانون اساسی آمریکا بر اساس سوابق جنایی محدودیتی برای نامزد‌های ریاست جمهوری اعمال نمی‌کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره