logo
  1. برگزیده
بین الملل

آخرین جزئیات مذاکرات آتش‌بس در غزه

منبع
مهر
بروزرسانی
آخرین جزئیات مذاکرات آتش‌بس در غزه

مهر/ یکی از رهبران مقاومت فلسطین به آخرین جزئیات مذاکرات آتش بس با رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

یکی از رهبران مقاومت فلسطین در گفتگو با شبکه المیادین تاکید کرد که تل آویو آنچه که جنبش حماس در خصوص شروط خود در قبال مذاکرات آتش بس بر آنها اصرار داشت پذیرفت.

وی در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی تغییراتی در پیشنهاد ارائه شده از سوی حماس در تاریخ شش می گذشته ایجاد کرد. رژیم صهیونیستی با شروط حماس مبنی بر آتش بس دائم، عقب نشینی کامل و بازگشت بی قید و شرط آوارگان موافقت کرد.

وی بیان کرد: این در حالی است که تل آویو تنها با تضمین‌های ارائه شده از سوی مصر، قطر و آمریکا موافق است و همچنان با آزادسازی ۲۰۰ اسیر فلسطینی که حبس ابد برای آنها صادر شده مخالفت می‌کند مگر آنکه شروط لازم آن مهیا شود.

چند ساعت قبل یکی از رهبران جنبش حماس در گفتگو با شبکه المیادین تاکید کرده بود که این جنبش هیچ هیأتی را طی فردا به قاهره اعزام نخواهد کرد. وی تصریح کرد که حماس مجدداً مذاکرات را از نقطه صفر آغاز نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی باید با پیشنهاد قبلی به صورت رسمی و علنی موافقت کند.

رهبران حماس تاکید دارند که مقامات آمریکایی به جای آنکه به آنها فشار آورند در ابتدا سراغ مقامات صهیونیست رفته و آنها را مجبور به پذیرش مفاد توافق کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره