logo

کرملین: مربیان نظامی در اوکراین از هیچ مصونیتی برخوردار نیستند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
کرملین: مربیان نظامی در اوکراین از هیچ مصونیتی برخوردار نیستند

باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی کرملین تایید کرد که هیچ مربی خارجی که ارتش اوکراین را آموزش می‌دهد از مصونیت برخوردار نیست.

دیمیتری پسکوف روز سه‌شنبه تایید کرد که هیچ یک از مربیان نظامی خارجی که نظامیان اوکراین را آموزش می‌دهد از مصونیت برخوردار نیست.

براساس گزارش اسپوتنیک، پسکوف در ادامه گفت: هر مربی که در آموزش پرسنل نظامی رژیم اوکراین شرکت می‌کند، فارغ از اینکه فرانسوی باشد یا نه، از هیچ مصونیتی برخوردار نیست.  

پیش از این روزنامه واشنگتن پست با انتشار مقاله‌ای مدعی شده بود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در واکنش به تصمیم امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه برای اعزام مربیان نظامی به اوکراین، می‌تواند دستور حمله به آنها را صادر کند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در اوایل ماه می‌در مصاحبه‌ای با مجله «اکونومیست» گفته بود که پاریس تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیروزی روسیه در این درگیری انجام خواهد داد.

کشور‌های غربی از طریق حمایت‌های مادی، نظامی و سیاسی که از کی یف ارائه می‌کنند، به دنبال مانع تراشی در اهداف عملیات نظامی روسیه هستند، اما مسکو بیش از یک بار تاکید کرده است که عملیات نظامی تا دستیابی به همه اهداف متوقف نخواهد شد.

در فوریه ۲۰۲۴، امانوئل مکرون گفت که نمی‌تواند احتمال اعزام نیروهای نظامی کشورهای عضو ناتو به اوکراین در آینده را رد کند، اگرچه مقامات فرانسوی خیلی زود توضیح دادند که منظور او پرسنل غیرنظامی است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره