logo

شمارش آرا در بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند آغاز شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
شمارش آرا در بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند آغاز شد

ایرنا/ پس از ۴۴ روز از آغاز انتخابات سراسری مجلس عوام هند موسوم به «لوک سابا» در هفت مرحله، کمیسیون انتخابات دهلی نو (ECI) در حال شمارش بیش از ۶۰۰ میلیون آرای هندی‌ها است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شمارش آرا در ساعت ۸ صبح به وقت محلی آغاز شد و نتایج نهایی باید امروز ۴ ژوئن (۱۵ خرداد) مشخص شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که رقابتی بسیار نزدیک‌تر از آنچه در نظرسنجی‌ها پیش‌بینی شده بود، در جریان است.

پیش بینی می‌شود حزب «بهاراتیا جاناتا» (BJP) به رهبری نارندرا مودی نخست‌وزیر هند به عنوان تنها حزب بزرگ ظاهر شود. شمارش آرا تاکنون نشان می‌دهد که حزب مودی در ۲۲۵ حوزه انتخابیه پیشتاز است.

در حالی که شمارش آرا همچنان ادامه دارد، اما نتایج برای ۲۸ کرسی پارلمان از ۵۴۳ کرسی تاکنون اعلام شده است.

بر اساس گزارش کمیسیون انتخابات هند، حزب بهاراتیا جاناتا ۱۹ کرسی را به دست آورده است.

به گزارش ایرنا، انتخابات هفت مرحله‌ای در بزرگترین دموکراسی جهان با رای گیری برای تعیین تکلیف ۵۷ کرسی، دیروز (دوشنبه) به پایان رسید.

رای گیری در انتخابات سراسری مجلس عوام هند موسوم به «لوک سابا» از ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) آغاز شده بود.

برپایه این گزارش، حزب بهارتیا جنتا به رهبری نارندرا مودی امیدوار است که اکثریت پارلمانی لازم را به دست آورد و این در حالی است که انتقادهایی مبنی بر تضعیف دموکراسی در هند از زمان به قدرت رسیدن این حزب در ۱۰ سال گذشته مطرح شده است.

انتخابات هند با بیش از ۹۶۹ میلیون نفر واجد شرایط رای دهی که بیش از ۱۰ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، بزرگترین تمرین دموکراسی در جهان خوانده می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره