logo
  1. برگزیده
بین الملل

پوتین شرایط روسیه برای صلح با اوکراین را اعلام کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پوتین شرایط روسیه برای صلح با اوکراین را اعلام کرد

ایرنا/ رئیس جمهوری روسیه امروز (جمعه) شرایط کشورش برای صلح با اوکراین را اعلام کرد و گفت: «برخلاف ادعای غربی‌ها روسیه این جنگ را به عنوان بخشی از یک عملیات نظامی ویژه آغاز نکرده، بلکه این رژیم کی‌یف است که خصومت‌ها را آغاز کرده و ادامه می‌دهد».

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین در نشستی با کارکنان ارشد وزارت امور خارجه روسیه گفت: در غرب این اصطلاح که روسیه جنگ را در چارچوب یک عملیات نظامی ویژه آغاز کرد و متجاوز است، مدام تکرار می‌شود. من می‌خواهم یک بار دیگر تاکید کنم که روسیه جنگ را آغاز نکرد. این رژیم کی‌یف است که پس از اعلام استقلال بخشی از اوکراین مطابق با قوانین بین المللی، خصومت ها را آغاز کرد و به آنها ادامه داد.

خبرگزاری رویترز نیز با انتشار گزارشی از این نشست، نوشت: رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده است که اگر اوکراین جاه‌طلبی‌های خود را در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) کنار بگذارد و نیروهای خود را از چهار منطقه اوکراینی که مسکو مدعی آن است، خارج کند، مسکو آتش را متوقف کرده و وارد مذاکرات صلح خواهد شد.

پوتین گفت که روسیه آماده است از خاک اوکراین عقب نشینی کند تا زمینه اجرای صلح فراهم شود.

رئیس جمهوری روسیه در حالی شرایط کشورش برای صلح را اعلام کرد که قرار است بیش از ۹۰ کشور جهان بدون حضور نماینده روسیه در سوئیس برای گفت وگو درباره صلح گردهم آیند.

به گزارش ایرنا، کی‌یف گفته است که بیش از صد کشور دعوت برای حضور در این نشست را قبول کرده‌اند. قرار است در این کنفرانس طرح صلح ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای پایان جنگ در این کشور مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه پیش از این گفت که نشست سوئیس در مورد اوکراین بدون حضور مسکو «اقدامی به طور کلی پوچ و یک وقت گذرانی بیهوده است و به همین دلیل است که بسیاری از کشورها نمی‌خواهند وقت خود را تلف کنند.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره