logo

گروه ۷: آنروا باید بدون هیچ مانعی در غزه فعال باشد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
گروه ۷: آنروا باید بدون هیچ مانعی در غزه فعال باشد

ایرنا/ کشورهای عضو گروه ۷ امروز (جمعه) در بیانیه پایانی خود نسبت به ارسال سریع کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان فلسطینی تاکید کردند و گفتند که آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) باید بدون هیچ مانعی در غزه فعال باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بیانیه پایانی اجلاس سران کشورهای عضو گروه ۷ که در ایتالیا برگزار شد، از همه طرف‌ها خواسته شده است که فرایند انتقال سریع و بدون مانع کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان به خصوص زنان و کودکان را آسان کنند.

منابع بیمارستانی در غزه، امروز جمعه از شهادت چهار تن از اعضای یک خانواده در محله الزیتون در جنوب شرق این شهر خبر داد. همزمان توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی خیابان السکه در شرق محله الزیتون را هدف حمله قرار داد.

در حمله دیگر رژیم اشغالگر به محله سعودی در غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه، سه فلسطینی به شهادت رسیدند.

منابع محلی نیز گزارش دادند توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی که وارد محله الزیتوان شهر غزه شده است به طرف منازل شهروندان و اهداف جنبنده شلیک می کنند که در نتیجه آن یک کودک به شهادت رسیده است.

منابع یادشده تاکید کردند: هواپیماهای جنگی رژیم اشغالگر منازل شهروندان را در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه بمباران کردند که بر اثر آن، چندین فلسطینی زخمی شدند.

همچنین یک فلسطینی بر اثر شلیک قایق های جنگی رژیم صهیونیستی به بندر خان یونس در جنوب نوار غزه به شهادت رسید.

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین در غزه، اعلام کرد شمار شهدای تجاوز رژیم اشغالگر به این منطقه به ۳۷ هزار و ۲۳۲ نفر افزایش یافته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره