logo
  1. برگزیده
بین الملل

برآوردهای امنیتی اشغالگران درباره تاریخ پایان عملیات نظامی در رفح

منبع
ايسنا
بروزرسانی
برآوردهای امنیتی اشغالگران درباره تاریخ پایان عملیات نظامی در رفح

ایسنا/ مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی برآورد کردند عملیات نظامی در شهر رفح در جنوب نوار غزه تا حدود ۲ هفته دیگر پایان خواهد یافت.

روز جمعه، سازمان پخش رسمی رژیم صهیونیستی به نقل از این مقامات امنیتی گزارش داد آنها تخمین می‌زنند که «۲ هفته یا در بدترین حالت چند هفته طول می‌کشد تا عملیات در رفح به پایان برسد».

براساس این گزارش و به گفته این مقامات، «اگر قبل از پایان عملیات نظامی در رفح توافقی حاصل نشود، تصمیم گیری در مورد گام‌های بعدی به عهده سطح سیاسی است».

آنطور که این مقامات گفته‌اند «جنگ در نوار غزه به پایان مرحله دوم نزدیک می‌شود و باید گام‌های جدیدی برداشته شود، در غیر این صورت کارزار نظامی از موفقیت به شکست تبدیل خواهد شد».

آنها افزودند: «هنوز در غزه بازداشت شدگان وجود دارند و ما نتوانستیم جایگزینی برای حماس ایجاد کنیم، بنابراین در پایان مرحله دوم به یک طرح سیاسی منطقه‌ای نیاز داریم.»

به گزارش سازمان رسمی پخش رژیم صهیونیستی، مقامات گفتند: «اسرائیل کنترل کریدور نتزاریم (جداکننده شمال و جنوب غزه)، محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح (میان نوار غزه و مصر) را حتی زمانی که ارتش اسرائیل به فعالیت خود در نوار غزه پایان دهد، حفظ خواهد کرد.»

پیش از این، شبکه ۱۲ روز جمعه گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی توصیه کرده است که عملیات نظامی در رفح در جنوب نوار غزه «در اسرع وقت» پایان یابد و عملیات دیگری در مرز لبنان آغاز شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره