logo

اعضای اتحادیه اروپا درباره تحریم‌های جدید علیه روسیه به توافق نرسید

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اعضای اتحادیه اروپا درباره تحریم‌های جدید علیه روسیه به توافق نرسید

ایسنا/ رویترز به نقل از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا گزارش داد که بروکسل به دلیل مخالفت آلمان با طرح پیشنهادی برای مجازات شرکت‌هایی که با مسکو تجارت می‌کنند، در مورد دور جدید تحریم‌ها علیه روسیه به توافق نرسیده است.

رویترز همچنین گزارش کرد اعضای اتحادیه اروپا قرار بود عصر جمعه درباره تحریم‌ها گفت‌وگو کنند، اما این موضوع «در آخرین لحظه از دستور کار جلسه خارج شد.»

محدودیت‌های احتمالی شامل ممنوعیت ترانزیت گاز طبیعی مایع روسیه و طرحی برای سرکوب دور زدن تحریم‌ها از طریق مسؤول دانستن اپراتورهای اتحادیه اروپا برای تخلفات شرکت‌های تابعه و شرکا در کشورهای ثالث می‌شد که به دلیل مخالفت‌های آلمان مورد قبول قرار نگرفت.

به گزارش Deutsche Presse-Agentur، برلین بیم آن دارد که شرکت‌های آلمانی ممکن است تحت تاثیر مقررات پیشنهادی قرار گیرند و می‌خواهد مسؤولیت شرکت‌های تابعه را به برخی کالاها محدود یا آن را به طور کلی حذف کند.

بنا بر گزارش‌ها، اعضای اتحادیه اروپا امیدوار بودند که تحریم‌ها را قبل از نشست صلح اوکراین در سوئیس، که برای ۱۵ تا ۱۶ ژوئن برنامه ریزی شده است، تصویب کنند.

انتظار می‌رود که کشور سوئیس میزبان نمایندگانی از حدود ۹۰ کشور باشد. با این حال، روسیه و همچنین چین و عربستان سعودی در آن شرکت نخواهند کرد، چون مسکو گفته غرب از این رویداد برای «دیکته کردن اولتیماتوم» استفاده خواهد کرد.

اتحادیه اروپا در واکنش به حمله روسیه به اوکراین بیش از ۲۱۰۰ نهاد و شخص را در لیست سیاه قرار داده است. ایالات متحده این هفته دور جدیدی از محدودیت‌ها را اعمال کرد که بورس اوراق بهادار مسکو، بانک‌های بزرگ و همچنین بخش فناوری اطلاعات این کشور را هدف قرار داده است.

این محدودیت‌ها باعث شد تا بورس اوراق بهادار مسکو، معاملات دلار و یورو را در روز پنجشنبه متوقف کند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت با این حال بانک مرکزی روسیه به طور کامل «قادر است تا ثبات همه بازارها را تضمین کند.»

در این میان، خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش کرد سفارت روسیه در لندن، در مورد تحریم‌های جدید انگلیس علیه روسیه، اعلام کرد که لندن توسعه اقتصاد خود را که نرخ رشد آن در سطح بسیار پایینی باقی می‌ماند، محدود می‌کند.

انگلیس روز پنجشنبه فهرست تحریم‌ها علیه روسیه را گسترش داد و بیش از ۴۰ فرد و سازمان را به آن اضافه کرد.

سفارت روسیه اعلام کرد: «لندن با محدود کردن هدفمند توسعه انگلیس با اقدامات تحریمی خود، ظاهرا بالاخره نرخ رشد بسیار پایین اقتصاد را پذیرفته است.»

در این بیانیه همچنین آمده است که وضعیت دشوار اقتصادی در انگلیس عمدتا نتیجه چنین «حرکات بی‌محتوای سیاست خارجی دولت محافظه‌کار در هفته‌های آخر قدرتش» است.

سفارت روسیه در لندن در ادامه بیانیه خود آورده است: « ذینفع نهایی چنین اقداماتی در هر صورت ایالات متحده خواهد بود چون  انگلیس بدون دریافت هیچ چیز قابل توجهی در ازای چنین اقداماتی به واشنگتن خدمت می‌کند.»

سفارت مذکور ادامه داد: « ذینفع نهایی این سیاست، حتی اگر شانسی برای دستیابی به نتایج داشته باشد، انگلیس نیست، بلکه ایالات متحده با زیرساخت‌های مالی توسعه یافته‌تر و پتانسیل صادرات ال.ان.جی خود خواهد بود. خود انگلیسی‌ها که با پشتکار به شرکای ارشد خود در خارج از کشور خدمت می‌کنند، از دوره بریگزیت، هرگز هیچ چیز مهمی از جمله توافقنامه تجارت آزاد دریافت نکرده‌اند.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره