logo

احتمال اجباری شدن خدمت سربازی در آلمان پس از ۱۳ سال

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
احتمال اجباری شدن خدمت سربازی در آلمان پس از ۱۳ سال

باشگاه خبرنگاران/ مقامات آلمان پس از ۱۳ سال از لغو سربازی اجباری، به فکر بازگرداندن این دوره برای جوانان آلمانی هستند.
 
اوا هوگل، کمیسیونر امور ارتش در پارلمان آلمان اعلام کرد که اجرای مجدد خدمت سربازی اجباری در آلمان اجتناب ناپذیر است.

براساس گزارش القدس العربی، هوگل در اظهاراتی در مصاحبه با مجله آلمانی  اشترن در پاسخ به این سوال که آیا صرف حضور در غربالگری همراه با ثبت نام داوطلبانه در ارتش کافی است یا خیر، گفت: اصل داوطلبانه مهم است، اما در دراز مدت باید تعهدی وجود داشته باشد. موضوع باید برای همه روشن باشد، همه در جامعه ما باید مشارکت داشته باشند.

هوگل اظهار داشت که می‌توان الگوی سوئدی را تقلید کرد که در آن همه مشمول خدمت سربازی هستند، اما یک گروه کامل به خدمت سربازی نمی‌روند، بلکه تنها بخشی از گروه داوطلبان به خدمت سربازی می‌روند. او افزود: وقتی تعداد داوطلبان کافی نیست، باید تعهدی وجود داشته باشد. من با بوریس پیستوریوس در این مورد موافق هستم.

هفته گذشته بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان برنامه‌های خود را برای مدل جدیدی از خدمت سربازی ارائه کرد که امکان ثبت نام مجدد افراد مناسب برای خدمت سربازی را فراهم می‌کند، روندی که به مدت ۱۳ سال به حالت تعلیق درآمده بود.

در این پیشنهاد همچنین تصریح شده است که جوانان باید در پرسشنامه اطلاعاتی در مورد تمایل و توانایی خود برای خدمت ارائه دهند و در صورت انتخاب شدن، تحت غربالگری قرار گیرند. هنوز مشخص نیست که آیا آنها بر خلاف میلشان وارد خدمت سربازی می‌شوند یا خیر.

هوگل گفت که او معتقد است -مانند پیستوریوس- که در ابتدا کافی است جوانان آلمانی به پرسشنامه غربالگری پاسخ دهد و سپس بسیاری از آنها برای خدمت سربازی داوطلب خواهند شد تا زمانی که پرسنل کافی در ارتش آلمان وجود داشته باشد.

از سوی دیگر، هوگل ادعا کرد که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثریت واضح آلمانی‌ها از بازگشت خدمت اجباری سربازی حمایت می‌کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره