logo

پوتین فردا به کره شمالی سفر خواهد کرد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
 پوتین فردا به کره شمالی سفر خواهد کرد

باشگاه خبرنگاران/ کره شمالی اعلام کرد رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه برای یک سفر دو روزه وارد این کشور می‌شود.

براساس گزارش بلومبرگ، انتظار می‌رود پوتین با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار خواهد کرد تا در مورد گسترش همکاری‌های نظامی در راستای تعمیق همسویی آنها در مواجهه با رویارویی‌های جداگانه و تشدید شده با واشنگتن گفتگو کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد که پوتین به دعوت کیم در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه به کره شمالی سفر خواهد کرد. رسانه دولتی کره شمالی جزئیات بیشتری ارائه نکرد. از سویی دیگر روسیه در اطلاعیه‌ای همزمان این سفر را تایید کرد.

این اولین سفر پوتین به کره شمالی در ۲۴ سال گذشته خواهد بود. این دیدار در بحبوحه شایعاتی درباره ترتیبات تسلیحاتی صورت می‌گیرد که در آن پیونگ یانگ مهمات مورد نیاز مسکو را فراهم می‌کند.

از زمانی که کیم در ماه سپتامبر برای دیدار با پوتین از خاور دور روسیه بازدید کرد، همکاری‌های نظامی، اقتصادی و سایر همکاری‌ها بین کره شمالی و روسیه به شدت افزایش یافته است.

مقامات آمریکا و کره جنوبی ادعا کرده اند که کره شمالی روسیه را با توپخانه، موشک و سایر تجهیزات نظامی در اوکراین، احتمالاً در ازای دریافت فناوری‌ها و کمک‌های نظامی کلیدی حمایت کرده است. اما از سویی دیگر هم پیونگ یانگ و هم مسکو اتهامات مربوط به انتقال تسلیحات کره شمالی را رد کرده اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره