logo

فرستاده آمریکا بعد از اراضی اشغالی وارد بیروت شد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
فرستاده آمریکا بعد از اراضی اشغالی وارد بیروت شد

تسنیم/ فرستاده جنجالی آمریکا در چندمین سفر خود به منطقه با هدف آرام کردن جبهه جنوب لبنان و نجات رژیم اشغالگر در شمال اراضی اشغالی از موشک‌های حزب‌الله، صبح امروز وارد بیروت شد.

بعد از تشدید حملات موشکی حزب الله علیه شمال فلسطین اشغالی که موجب وحشت صهیونیست‌ها و حتی آمریکا و غرب نیز شده، «آموس هوکشتاین» فرستاده جنجالی ایالات متحده مجبور شد در سفری ناگهانی راهی منطقه شود.

در این میان برخی منابع آگاه لبنانی درباره برنامه خطرناک هوکشتاین در بیروت هشدار دادند.

در این زمینه یک منبع دیپلماتیک در لبنان در گفتگو با روزنامه الانباء این کشور اعلام کرد: آموس هوکشتاین در سفر جدید خود به بیروت تحت هدایت مستقیم دولت آمریکا، حامل پیام‌های تهدیدآمیز برای مقامات لبنانی است و اصرار دارد تا وضعیت جبهه جنوب لبنان به قبل از تاریخ 8 اکتبر 2023 (یعنی روزی که حزب الله وارد نبرد طوفان الاقصی برای حمایت از غزه شد) برگردد.

این منبع تصریح کرد:هوکشتاین که پیشتر در پرونده ترسیم مرزهای دریایی لبنان و فلسطین اشغالی نقش آفرینی کرده بود اکنون به دنبال کسب یک دستاورد در مسئله مرزهای زمینی میان دو طرف است. سفری که فرستاده آمریکا به لبنان انجام می‌دهد در چهارچوب حمایت از منافع رژیم صهیونیستی و بر اساس محاسبات داخلی آمریکاست.

منبع مذکور تاکید کرد: هوکشتاین قصد دارد قبل از آغاز مناظره انتخابات ریاست جمهوری میان بایدن و دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه به درگیری‌ها در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی پایان داده و بعد از آن سازوکاری برای آغاز گفتگوها درباره مرزهای زمینی میان دو طرف ایجاد کند.

این منبع همچنین درباره نقشه خطرناک هوکشتاین در بیروت هشدار داده و به مقامات لبنانی توصیه کرد تا حقیقت آنچه که هوکشتاین به آنها می‌گوید را برای مردم لبنان فاش کنند.

وب سایت النشره لبنان اعلام کرد که آموس هوکشتاین صبح امروز  وارد بیروت شد و درحال انجام دیدار با مقامات لبنانی است.

هوکشتاین دیروز در سفر خود به اراضی اشغالی، دیدارهایی با مسئولان صهیونیست از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم داشت.

از زمان آغاز جنگ غزه و پیوستن حزب الله به نبرد طوفان الاقصی آموس هوکشتاین با هدف آرام کردن جبهه جنوب لبنان و نجات اشغالگران در شمال فلسطین اشغالی، بارها به لبنان سفر کرده و در تلاش برای توقف عملیات‌های حزب‌الله بود؛ اما هر بار با پاسخ رد مقاومت و مقامات لبنانی مواجه شد.

بر همین اساس بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که سناریوی شکست ماموریت‌های هوکشتاین در بیروت این بار هم تکرار خواهد شد؛ زیرا حزب الله هرگز از موضع خود مبنی بر مرتبط کردن جبهه جنوب لبنان به غزه عقب نشینی نخواهد کرد.

در این زمینه روزنامه عبری هاآرتص اعلام کرد: تلاش‌های هوکشتاین بیهوده است؛ زیرا اولین و اصلی‌ترین شرط حزب الله برای متوقف کردن عملیات‌های آن در شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) توقف جنگ در غزه است. بنابراین توافق آتش بس با حزب الله از غزه می‌گذرد و هیچ راه دیگری در این زمینه وجود ندارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره