logo

پیشتازی ترامپ در جمع‌آوری کمک‌های انتخاباتی

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
پیشتازی ترامپ در جمع‌آوری کمک‌های انتخاباتی

باشگاه خبرنگاران/ به نوشته روزنامه پولیتیکو تا پایان ماه می، ترامپ بیشتر از بایدن کمک به کمپین انتخاباتی جمع‌آوری کرده است.
 

تا پایان ماه می، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نسبت به جو بایدن، رهبر کنونی آمریکا بودجه بیشتری برای کمپین انتخاباتی جمع‌آوری کرده بود. این مطلب را روزنامه پولیتیکو با استناد به داده‌های کمیسیون فدرال انتخابات آمریکا گزارش داد.

به گفته وی، تا پایان ماه گذشته، ستاد ترامپ ۱۱۶.۶ میلیون دلار در حساب خود داشت در حالی که بایدن ۹۱.۶ میلیون دلار. پیش از این، برای چندین ماه، رئیس فعلی دولت آمریکا از نظر میزان سرمایه جمع آوری شده از رئیس جمهور سابق پیشی گرفت.


به نوشته این روزنامه، این تغییر روند به این دلیل است که در ماه می‌ جلسات دادگاهی ترامپ برگزار شد که با وجود افزایش ورودی وجوه به حساب‌های بایدن، توجه عمومی زیادی به دادگاه ترامپ جلب کرد. به گزارش واشنگتن پست، در ماه ژوئن، مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک تقریبا ۲۰ میلیون دلار برای حمایت از کمپین انتخاباتی بایدن اهدا کرد.

پولیتیکو می‌نویسد در حالی که مبارزات انتخاباتی در حال افزایش است، یک مسابقه واقعی برای پول در آمریکا آغاز شده است. در عین حال، این روزنامه خاطرنشان می‌کند که نقش تعیین کننده را خود مبالغ بازی نمی‌کنند، بلکه تصمیم با ستاد ترامپ و بایدن برای خرج وجوه دریافتی است.

ترامپ همزمان در چندین پرونده قضایی از جمله هجوم به ساختمان کنگره، نگهداری اسناد محرمانه و جعل اسناد مالی متهم شد. در ۳۰ می، هیئت منصفه در دادگاه نیویورک، ترامپ را مسئول جعل اسناد مالی در سازمان ترامپ، پرداخت پول به استورمی دانیلز، بازیگر سابق فیلم‌های بزرگسالان تشخیص داد. نامزد جمهوری خواه در هر ۳۴ اتهام مجرم شناخته شد. صدور حکم برای ۱۱ ژوئیه برنامه ریزی شده است که در صورت تایید ترامپ با ۲۰ سال زندان مواجه است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره