logo
  1. برگزیده
بین الملل

مسمومیت سرکرده جبهه تروریستی النصره

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مسمومیت سرکرده جبهه تروریستی النصره

ایرنا/ شبکه المیادین از مسمومیت «ابومحمد الجولانی» سرکرده گروه تروریستی موسوم به «هیات تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، شبکه المیادین به نقل از منابع میدانی خود اعلام کرد که الجولانی ۱۰ روز قبل در جریان بازدیدی در شهر ادلب در شمال غربی سوریه مسموم شد.

این منابع افزودند: الجولانی از مشکلات سلامتی رنج می برد اما این موضوع مخفی نگه داشته شد.

به گفته این منابع، مشخص شده است که در نوشیدنی که الجولانی در جریان بازدید خورده، ماده سمی وجود داشته است.

این منابع میدانی افزودند: سرویس امنیتی الجولانی تحقیقات گسترده ای را در مورد صاحبان محل هایی که او بازدید کرده بود، آغاز کرده است.

آنها تصریح کردند: الجولانی به دلیل برخی عوارض جانبی به دلیل مصرف این ماده سمی بستری و تحت مراقبت ویژه قرار گرفته است.

به گفته این منابع، اتهامات درخصوص تلاش برای مسموم کردن الجولانی متوجه یکی از فرماندهان گروه تروریستی موسوم به «ارتش آزاد» شده است.

الجولانی در بازدید از خانه این فرمانده از او خواسته بود که گروه خود را تشویق کند تا در اقدامات علیه وی مشارکت نکند.

گروهک تروریستی جبهه النصره سابق یا تحریر الشام فعلی که از سوی بیشتر جامعه بین‌المللی به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شد است در ۱۳ سال گذشته چند تحول ظاهری را به خود دیده است.

این گروهک در ژوئن ۲۰۱۶ برای اینکه صفت «تروریستی» را از روی خود بردارد، اعلام کرد که از سازمان تروریستی «القاعده» جدا شده و ابو محمد الجولانی سرکرده النصره نام آن را به «جبهه فتح الشام» تغییر داد، اما برای همگان روشن بود که عقیده اعضای این گروهک با تغییر نام، دستخوش تغییر نخواهد شد.

بار دیگر در ژانویه ۲۰۱۷ جبهه النصره با دیگر گروههای تروریستی در شمال غرب سوریه ادغام شد و نام خود را به هیات تحریر الشام تغییر داد، اما نام آن همچنان در لیست گروههای تروریستی اکثر کشورهای جهان قرار دارد.

هم اکنون گروه هیات تحریر الشام کنترل حدود ۴۰ درصد استان ادلب در شمال غربی سوریه (هم مرز با ترکیه) و بخش‌های کمی از استان حلب را در اشغال خود دارد. ارتش سوریه تاکنون چندین بار برای آزادسازی استان ادلب از تصرف تروریست های تحریر الشام اقدام کرده که به دلیل دخالت‌های ارتش ترکیه در این منطقه و حمایت از این تروریستها، این استان هنوز بطور کامل آزاد نشده و بعضا درگیری های پراکنده از آنجا گزارش می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره