logo
  1. برگزیده
بین الملل

اعلام آمار قربانیان دویست و شصت و یکمین روز جنگ غزه

منبع
ايسنا
بروزرسانی
 اعلام آمار قربانیان دویست و شصت و یکمین روز جنگ غزه

ایسنا/ وزارت بهداشت غزه امروز (یکشنبه) با اعلام آمار قربانیان دویست و شصت و یکمین روز جنگ از شهادت و مجروح شدن ۱۶۸ فلسطینی در حملات ۲۴ ساعت گذشته به این باریکه خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته سه جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۴۷ تن شد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، در این بیانیه آمده است: این جنایات همچنین ۱۲۱ زخمی برجای گذاشت.

طبق این بیانیه، با احتساب شهدای جدید شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه از هفتم اکتبر تا به امروز به ۳۷ هزار و ۵۹۸ نفر افزایش یافته است.

در این بیانیه آمده است: از ابتدای تجاوزات به غزه تا کنون ۸۶ هزار و ۳۲ فلسطینی نیز مجروح شده‌اند.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد که به دلیل ادامه حملات پیکر شماری از شهدا همچنان در زیر آوار محبوس مانده است و نهادهای امدادی قادر به کشف و انتقال آنها به مراکز بهداشتی و نیستند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به ویژه ۲ استان غزه و استان شمالی در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره