logo
  1. برگزیده
بین الملل

بازداشت فرمانده سابق گروه تروریستی داعش توسط طالبان

منبع
تسنيم
بروزرسانی
 بازداشت فرمانده سابق گروه تروریستی داعش توسط طالبان

تسنیم/ منابع خبری از بازداشت یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی داعش شاخه خوراسان توسط طالبان در شرق افغانستان خبر می‌دهند.
به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حساب‌های کاربری حامی طالبان از بازداشت «ملا ادریس» فرمانده ارشد سابق گروه تروریستی داعش خوراسان معروف به «گل انعام سیرت» خبر دادند.

به گفته این منابع، فرمانده سابق داعش به همراه 10 نفر از نیروهایش در منطقه «زاوه» شهرستان «خوگیانی» ولایت «ننگرهار» بازداشت شده است.

سیرت سال‌های گذشته به گروه تروریستی داعش پیوسته بود.

وی پس از بازگشت طالبان به قدرت در سپتامبر 2021 میلادی در دیدار با «خلیل الرحمان حقانی» گفته بود که قصد دارد زندگی مسالمت‌آمیزی را در پیش بگیرد.

«رحمت الله نجیب» معاون ریاست عمومی اطلاعات حکومت طالبان پیش از این گفته بود گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است.

وی افزود حضور و فعالیت گروه تروریستی داعش به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است اما در برخی موارد مخفیانه کارهایی انجام می‌دهد ‌بنابراین باید مردم هوشیار باشند.

شاخه خوراسان گروه تروریستی داعش چندی قبل اعلام کرده بود که حامیان اقتصادی و ایدئولوژیک طالبان و همچنین آژانس‌های امدادرسان خارجی در افغانستان را هدف قرار می‌دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره