logo

رسانه عبری: کاخ سفید نگران دخالت انتخاباتی نتانیاهو است

منبع
تسنيم
بروزرسانی
 رسانه عبری: کاخ سفید نگران دخالت انتخاباتی نتانیاهو است

تسنیم/ یک رسانه عبری زبان فاش کرد کاخ سفید نگران سوء استفاده بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از سخنرانی خود در کنگره برای حمایت از ترامپ است.
به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه یسرائیل هیوم در گزارشی در این رابطه فاش کرد، دولت بایدن نگران آن است که نخست وزیر اسرائیل از تریبون کنگره برای حمله به رئیس جمهور استفاده کرده و به برنامه‌های انتخاباتی بایدن آسیب برساند.

این رسانه عبری زبان به نقل از منابع رسانه‌ای آمریکایی خبر داد، روز به روز بر نگرانی‌های کاخ سفید نسبت به سخنرانی بنیامین نتانیاهو در برابر کنگره آمریکا افزوده می‌شود.

قرار است نتانیاهو روز 24 جولای آینده در کاپیتال هیل سخنرانی کند اما کاخ سفید نگران سوء استفاده بنیامین نتانیاهو از این مناسبت برای انتقاد از جو بایدن به دلیل عدم حمایت کافی وی از جنگ اسرائیل علیه حماس است، این نگرانی بعد از ویدیوی انتقادی اخیر نتانیاهو نسبت به تاخیر در ارسال سلاح به اسرائیل قوت بیشتری به خود گرفته است.


واشنگتن بر این باور است که این سخنرانی می‌تواند برای بایدن مشکل آفرین باشد، به ویژه که وی می‌خواهد برای یک دوره دیگر همچنان در کاخ سفید بماند.

یک مسئول در کاخ سفید در این رابطه گفت: ویدیوی که نتنیاهو اخیرا منتشر کرده به هیچ عنوان مفید نبود و سخنرانی او در برابر کنگره هم می‌تواند زیان‌‌هایی به مراتب بیشتر به همراه آورد، مسئول عالی‌رتبه دیگری هم تاکید کرد، هنوز هیچ کس نمی‌داند که نتانیاهو در آن سخنرانی چه خواهد گفت.

به گفته منابع آگاه، کاخ سفید هنوز دعوتنامه رسمی برای نتانیاهو جهت دیدار با رئیس جمهور بایدن ارسال نکرده است، مسئولین عالی‌رتبه تاکید کردند، به هر شکل کاخ سفید مجبور به ارسال این دعوتنامه خواهد شد، چون در غیر این صورت این اقدام به عنوان شدت گرفتن اختلاف بین تل‌آویو و واشنگتن تفسیر خواهد شد.

گفتنی است نتانیاهو امروز نیز در جلسه کابینه به انتقاد شدید از عملکرد و سیاست‌های دولت آمریکا پرداخت اما بعد از ساعاتی آن را پس گرفت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره