logo

عشایر غزه خطاب به نتانیاهو: ما جایگزین مقاومت نیستیم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
عشایر غزه خطاب به نتانیاهو: ما جایگزین مقاومت نیستیم

ایسنا/ عشایر غزه ضمن تاکید مجدد بر حمایت خود از مقاومت فلسطین تاکید کردند که آنها جایگزینی برای مقاومت نیستند.

«عاکف المصری» مسوول هیأت کل عشایر فلسطین در نوار غزه گفت: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل و وزرای وی نتوانستند اراده ملت فلسطین برای رسیدن به حق خود درباره آزادی و رهایی از اشغال و تشکیل کشور فلسطین و تحقق حق بازگشت را در هم بشکنند و هرگز نمی‌توانند این کار را بکنند.

اظهارات المصری بعد از آن ایراد شد که بنیامین نتانیاهو به شکست طرح خود برای جایگزین کردن خانواده‌ها و عشایر فلسطینی در نوار غزه به جای حماس برای اداره این منطقه اذعان و مجددا بر موضع خود درباره مخالفت با تحویل اداره نوار غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین و تشکیل کشور فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش المیادین، المصری تاکید کرد: عشایر فلسطین همانطور که طرح‌های اسرائیل را ظرف ۹ ماه گذشته ناکام گذاشتند، طرح‌های نتانیاهو در دوره آتی را نیز ناکام خواهند گذاشت. عشایر غزه نمی‌خواهند جای طرف سیاسی را بگیرند که نوار غزه را اداره می‌کند. عشایر غزه جایگزین گروه‌های مقاومت فلسطین نیستند بلکه پشتیبان مبارزه آنها هستند.

المصری تاکید کرد: ملت فلسطین تنها کسانی هستند که می‌توانند سرنوشت خود را تعیین کرده و انتخاب کنند که چه کسی نوار غزه را اداره کند. این مساله از طریق توافق ملی و انتخابات انجام می‌شود. نوار غزه توهمات نتانیاهو و خیال پردازی‌هایش را دفن خواهد کرد همانطور که توهمات رهبران سیاسی و نظامی قبلی اسرائیل را دفن کرد. روزهای اندکی از روزهای نخست وزیر رژیم اشغالگر مانده است.

عشایر غزه پیشتر نیز تاکید کرده بودند که جایگزین نظام سیاسی فلسطینی در نوار غزه نخواهند شد.

بنیامین نتانیاهو شامگاه یکشنبه بار دیگر با کوبیدن بر طبل جنگ تصریح کرد: مرحله نبرد شدید در غزه در شرف پایان است و تا نابودی حماس جنگ ادامه خواهد داشت. اجازه نمی‌دهیم اوضاع در مرزهای شمالی به همین شکل باقی بماند و در حال آماده‌سازی خود هستیم اما فعلا وارد جزئیات طرح‌های خود در این جبهه نمی‌شویم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مجددا مخالفت خود را با تشکیل کشور فلسطین اعلام کرد و گفت اجازه نخواهد داد اداره نوار غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین واگذار شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره