logo
  1. برگزیده
بین الملل

اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب کرد

ایرنا/ شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در تداوم مواضع خصمانه غرب علیه روسیه و به بهانه جنگ در اوکراین، چهاردهمین بسته تحریمی علیه دولت مسکو را تصویب کرد.

این بسته تحریمی، طبق بیانیه‌ای که در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شده است، «برای هدف قرار دادن بخش‌های با ارزش اقتصاد روسیه طراحی شده‌ و دور زدن تحریم‌های اتحادیه اروپا را دشوارتر می‌کند»

بر اساس بیانیه صادر شده، ۱۱۶ فرد و نهاد مرتبط با دولت روسیه به بهانه «تضعیف و یا تهدید تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین» به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه شده‌اند. تحریم‌های جدید علیه روسیه شامل تدابیر محدود کننده در حوزه مسائل مالی، گاز طبیعی مایع روسیه، حمل‌ونقل و شرکت‌هایی است که در زمینه دورزدن تحریم‌ها علیه مسکو نقش دارند.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره ادعا کرد: تحریم‌های ما قبلاً اقتصاد روسیه را به‌طور قابل توجهی تضعیف کرده و ولادیمیر پوتین (رئیس جمهوری روسیه) را از اجرای برنامه‌های خود برای نابودی اوکراین باز داشته است.

وی افزود: چهاردهمین بسته تحریم ها وحدت ما در حمایت از اوکراین و تلاش برای محدود کردن فعالیت های روسیه علیه اوکراینی ها، از جمله تلاش برای دور زدن تحریم‌ها را نشان می دهد.

هفته پیش سفرای اتحادیه اروپا پس از هفته‌ها بحث و بررسی، با تشدید تحریم‌ها علیه روسیه موافقت کردند. اتحادیه اروپا از آغاز جنگ در اوکراین، با وضع تحریم‌های گسترده علیه مسکو، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی برای جبهه کی‌یف، به تنش‌ها و درگیری‌ها دامن زده است.

جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال گذشته میلادی (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند علیه اوکراین آغاز کرد. به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به حمله روسیه تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند. با وجود تحریم‌های بی‌سابقه و تلاش‌های غرب برای انزوای روسیه، کرملین توانسته اقتصاد خود را در شرایط جنگ پا بر جا نگه دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره