logo

شهادت مدیر اورژانس وزارت بهداشت فلسطین

منبع
ايسنا
بروزرسانی
شهادت مدیر اورژانس وزارت بهداشت فلسطین

ایسنا/ وزارت بهداشت فلسطین از شهادت مدیر اورژانس وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در حمله رژیم صهیونیستی به مرکز این باریکه خبر داد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه صبح امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای به نمایندگی از «یوسف ابو الریش» معاون وزیر بهداشت و تمامی کادر این نهاد، شهادت «هانی الجعفراوی»، مدیر بخش اورژانس و فوریت‌های پزشکی در غزه را تسلیت گفت.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که «هانی الجعفراوی» درنتیجه بمباران درمانگاه «الدرج» واقع در غزه به شهادت رسید.

در این بیانیه همچنین آمده است: علیرغم هدف قرار دادن سیستماتیک و کشتار مستقیم که تاکنون ۵۰۰ کادر بهداشتی را تحت تأثیر قرار داده است، به وظایف بشردوستانه خود ادامه خواهیم داد.

این سازمان در ادامه تاکید کرد که شهادت الجعفراوی همراه با همیارانش نشان‌دهنده یک الگو از استواری، عزم و فداکاری در هنگام انجام وظیفه بشردوستانه خود در تخلیه مجروحان و شهدا به‌رغم بمباران و تهدیدها بود.

وزارت بهداشت مجدداً از جامعه جهانی و نهادهای سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری آن خواست تا تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه را متوقف و از سیستم بهداشتی و پرسنل آن محافظت کنند و رژیم اشغالگر را به دلیل ارتکاب جنایات نسل‌کشی علیه ملت فلسطین و کشتار عامدانه کادر درمان و بشردوستانه محاکمه کنند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته که ده‌ها هزار شهید و مجروح بر جای گذاشت. از زمان آغاز جنگ اشغالگران علیه غزه در ۷ اکتبر، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی «نابودی حماس» را به‌عنوان یکی از اهداف جنگ تعیین کرده است، اما بسیاری از تحلیلگران و ناظران نظامی این رژیم در امکان دستیابی به این امر تردید دارند.

رژیم صهیونیستی با وجود ۲ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستور دیوان بین‌المللی دادگستری برای پایان دادن به تهاجم به شهر رفح و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از وقوع «نسل‌کشی» و بهبود وضعیت بد انسانی در نوار غزه، به جنگ مرگبار خود ادامه می‌دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره