logo

نویسنده صهیونیست: دروغ‌های جنگ را دیگر نمی‌توانیم باور کنیم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
نویسنده صهیونیست: دروغ‌های جنگ را دیگر نمی‌توانیم باور کنیم

ایرنا/ نویسنده روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» با انتقاد از ارتش و کابینه رژیم صهیونیستی نوشت: دروغ ها [در مورد جنگ علیه نوار غزه] را باور و ماه‌ها سکوت کردیم اما دیگر نمی توانیم.

«شریت آویتان کوهن» نویسنده روزنامه صهیونیستی اسرائیل الیوم با اشاره به توانایی های رزمی جنبش حماس افزود: حماس همچنان قادر است موشک های زیادی را به سمت شهرک های صهیونیست‌نشینِ اطراف نوار غزه پرتاب کند و سلاح هایی دارد که به آن کمک می کند به جنگ روزانه خود علیه نظامیان ارتش اسرائیل ادامه دهد و دو یگان در اختیار دارد که می توانند به ما حمله کنند.

وی با اشاره به اینکه ارتش رژیم صهیونیستی به اهداف تعیین شده از سوی این رژیم در جنگ علیه نوار غزه دست نیافته است، افزود: رئیس ستاد ارتش اسرائیل باید بصورت علنی با بالاترین سطح سیاسی مواجه شود و به آن توضیح دهد که جدا از جبهه های دیگر، با همه ملاحظات و توانمندی های اسرائیل نمی توان به اهداف 10 اکتبر دست یافت.

این نویسنده صیهونیست با «ابراز نگرانی از افزایش درگیری با حزب الله لبنان و عدم توانایی ارتش اسرائیل در نبرد در چند جبهه» تصریح کرد: اگر ارتش و «یوآو گالانت» وزیر (جنگ) با حمایت نخست وزیر تصمیم بگیرند که با تهدیدهای لبنان و ایران مقابله کنند، پس باید به آنها بگویند که جبهه نوار غزه باید بسته شود.

رژیم صهیونیستی که دهم اکتبر سال گذشته وعده داده بود تا در مدت کمتر از یک ماه، اهداف جنگ علیه غزه یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست را محقق کند، اکنون بعد از گذشت بیش از هشت ماه، به این اهداف نرسیده است و همچنان درحال نبرد با مقاومت فلسطین در نوار غزه است.

بسیاری از کارشناسان، اشتباه محاسباتی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسراییل در تعیین اهداف دست‌نیافتنی برای جنگ علیه غزه را علت شکست این رژیم می دانند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره