logo

کمک جدید نظامی برای اوکراین؛ واشنگتن مهمات بیشتری را برای سامانه‌های هیمارس اختصاص می‌دهد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کمک جدید نظامی برای اوکراین؛ واشنگتن مهمات بیشتری را برای سامانه‌های هیمارس اختصاص می‌دهد
ایرنا/

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، به گفته این دو مقام آمریکایی، اگرچه این کمک نظامی واشنگتن به کی‌یف قطعاً شامل مهمات بیشتر برای سامانه‌های پرتاب چندگانه هیمارس خواهد بود اما اینکه آیا در این بسته جدید کمک نظامی موشک‌های تاکتیکی اتکمز (ATACMS) نیز گنجانده شده است یا خیر، مشخص نیست.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی این دو مقام آمریکایی، این کمک نظامی همچنین شامل سلاح‌های ضد زره، سلاح‌های کوچک، نارنجک و گلوله‌های ۱۵۵ و ۱۰۵ میلیمتری توپخانه است.

به گزارش ایرنا ، پیش از این نیروهای مسلح اوکراین با استفاده از موشک‌های اتکمز ساخت آمریکا با کلاهک‌های خوشه‌ای به سواستوپل بزرگترین شهر شبه جزیره کریمه حمله کردند که چهار موشک سرنگون شد و یک موشک دیگر منحرف و بر فراز شهر منفجر شد.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت روسیه، ۱۲۴ نفر از جمله ۲۷ کودک در جریان حمله نیروهای اوکراینی با استفاده از موشک آمریکایی به منطقه سواستوپل مجروح و سه نفر از جمله دو کودک کشته شدند.

به دنبال این حمله، لین تریسی سفیر آمریکا به وزارت خارجه روسیه احضار و مراتب اعتراض مسکو به حمایت واشنگتن از عملیات علیه غیرنظامیان در خاک روسیه از جمله حمله موشکی به سواستوپل، اعلام شد.

وزارت خارجه روسیه در این پیوند اعلام کرد که با احضار سفیر آمریکا در مسکو، اعتراض روسیه به استفاده از سلاح‌های آمریکایی و حمایت واشنگتن از اوکراین در حمله به غیرنظامیان اعلام شد.

این وزارتخانه افزود: آمریکا در حال جنگ ترکیبی علیه روسیه است و در واقع به یکی از طرف‌های درگیری تبدیل شده است و نیروهای مسلح اوکراین را با مدرن‌ترین سلاح‌ها از جمله موشک‌های اتکمز مجهز می‌کند.

وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه مأموریت‌های هدفگیری و آماده سازی برای شلیک این موشک‌ها توسط متخصصان آمریکایی صورت می‌گیرد، مسئولیت آمریکا و اوکراین در این عملیات‌ها را یکسان دانست.

در این گزارش آمده است: در جریان احضار سفیر آمریکا به وی گفته شد که هیچ تردیدی در مورد دخالت این کشور در حمله در سواستوپل نیست و چنین اقداماتی از سوی واشنگتن با هدف تشویق اوکراین به ادامه خصومت تا آخرین اوکراینی و صدور مجوز برای استفاده از سلاح‌های آمریکایی در حمله به عمق خاک روسیه، قطعا بدون مجازات نخواهد ماند.

وزارت خارجه روسیه از سازمان‌های بین‌المللی خواسته است که مواضع مناسبی در قبال حمله به غیرنظامیان در سواستوپل اتخاذ کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar