logo

آمریکا وجود عناصر داعش در خاک خود را رد کرد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
آمریکا وجود عناصر داعش در خاک خود را رد کرد

باشگاه خبرنگاران/ وزیر امنیت داخلی آمریکا گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ۴۰۰ عنصر وابسته به داعش طی سال‌ها گذشته وارد خاک این کشور شده‌اند را رد کرد.

الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا گزارش‌های ان بی سی نیوز درباره اینکه ۴۰۰ مهاجر مرتبط با گروهی وابسته به تروریست های داعش در سال‌های اخیر وارد آمریکا شده اند را تکذیب کرد.
براساس گزارش القدس العربی، وبگاه آمریکایی هیل اعلام کرد که مایورکاس گفت: این گزارش درست نیست. ما شواهدی پیدا نکردیم که نشان دهد ۴۰۰ نفری که شناسایی شدند ممکن است با داعش ارتباط داشته باشند.
پیش از این ان بی سی به نقل از مقامات آمریکایی آگاه گفت که وزارت امنیت داخلی (DHS) بیش از ۴۰۰ مهاجر آسیای مرکزی و سایر مهاجران را که سه سال پیش وارد آمریکا شده بودند را با عنوان عنصر  نگران کننده  معرفی کرده است، زیرا آنها از طریق یک شبکه قاچاق انسان مرتبط با داعش وارد خاک آمریکا شده اند.
مایورکاس ادامه داد: اجازه دهید، یک بار دیگر به شما اطمینان دهم که افرادی که دارای این روابط هستند، از نظر امنیت عمومی برای ما نگران کننده و اولویت بازداشت و اخراج آن‌ها خواهند بود.

بر اساس گزارش‌های ان بی سی مقامات آمریکا گفتند که بیش از ۱۵۰ نفر از ۴۰۰ نفر دستگیر شده اند و ۵۰ نفر هنوز شناسایی نشده اند.
تکذیب گزارش‌های ان بی سی توسط مایورکاس در حالی صورت می‌گیرد که وزارت امنیت داخلی و مایورکاس با انتقاد شدید جمهوری‌خواهان و حتی برخی از اعضای حزب او بر سر موضوع امنیت مرز‌ها مواجه هستند. استیضاح رسمی او در اوایل سال جاری از طریق تلاش جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا مطرح و او متهم شد که در مواد استیضاح  اقدامی برای انجام وظیفه قانونی خود برای کنترل مرزها انجام نداده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره