logo

مشعل: طوفان الاقصی نقطه عطف واقعی برای مرحله آزادی است

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
مشعل: طوفان الاقصی نقطه عطف واقعی برای مرحله آزادی است

باشگاه خبرنگاران/ خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج در سخنانی گفت که عملیات طوفان الاقصی نقطه عطف واقعی برای مرحله آزادی فلسطین است.


به گزارش بامداد پنجشنبه خبرگزاری سما فلسطین، خالد مشعل در یک سخنرانی در لبنان افزود: کسانی که بیرون از نبرد بودند و منتظر شکست مقاومت هستند، وضعیت آنها پس از پایان نبرد طوفان الاقصی و پیروزی مقاومت در غزه چگونه خواهد بود.

وی گفت: مقاومت فلسطین هزینه پرداخت می‌کند و قربانی می‌دهد، اما دستاورد هم دارد و این در حالی است که روند سازش فقط تاوان، خسارت و امتیاز می‌دهد بدون اینکه دستاوردی داشته باشد و صرفا تماشاچی اقدامات یهودی سازی سرزمین، مقدسات و شهرک سازی توسط رژیم صهیونیستی است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج اضافه کرد: نبرد طوفان الاقصی تمامی عناصر صحنه در منطقه را تغییر داده و همه چیز را به هوا فرستاده است و در واقع مساله فلسطین را از حالت سکون خارج کرده و به حرکت انداخته و شوک مثبتی به جهانیان داده است.

مشعل در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: ما امروز نیازمند توافق ملی با مشارکت تمامی طرف‌های فلسطینی هستیم تا مرحله انتقالی را به آسانی پشت سر بگذاریم و جنبش حماس آماده همکاری با هر سناریوی احتمالی است تا نهاد مرجع فلسطینی در مرحله آینده روی کار بیاید.

وی افزود: حماس از تمامی طرح‌ها حمایت و تلاش می‌کند که از تمامی مجاهدت‌ها برای روی کار آمدن نهاد رهبری و مرجعیت ملی فلسطینی استفاده کند تا زمینه برای تحقق مقتضیات مرحله آتی فراهم شود.

این عضو ارشد حماس در ادامه با تاکید براینکه ما راهی جز مقاومت نداریم و بی نتیجه بودن چشم دوختن به هر گزینه دیگری ثابت شده است، گفت: این مقاومت است که فرصت‌ها و چشم انداز‌های جدید ایجاد و حتی چشم انداز‌های سیاسی خلق می‌کند.

مشعل همچنین افزود: تفاوت میان هزینه‌های مقاومت و هزینه‌های مذاکرات و امید بستن به راهکار سازش این است که مقاومت هزینه می‌دهد، خسارت متحمل می‌شود و شهید و قربانی می‌دهد، اما دستاورد‌هایی را هم محقق می‌سازد؛ همان طوری که در جنوب لبنان و در غزه دستاورد‌هایی هم داشته است، اما روند سازش نه تنها تاوان و امتیاز می‌دهد بلکه کشتار و جنایت‌های رژیم صهیونیستی، شهرک سازی‌ها، اعمال خفقان و محاصره نیز ادامه پیدا می‌کند و هیچ هدفی هم محقق نمی‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره