logo

وزیر دفاع فنلاند: نیروهای اوکراینی را در خاک خود آموزش می‌دهیم

منبع
مهر
بروزرسانی
وزیر دفاع فنلاند: نیروهای اوکراینی را در خاک خود آموزش می‌دهیم

مهر/ در ادامه کمک‌های سیاسی و نظامی آمریکا وکشورهای غربی به ارتش و دولت اوکراین، وزیر دفاع فنلاند اعلام کرد که این کشور، نیروهای ارتش اوکراین را در فنلاند آموزش می‌دهد.


به گزارش رویترز، «آنتی «هاکانن» وزیر دفاع فنلاند اعلام کرد که این کشور نیروهای نظامی ارتش اوکراین را درخاک فنلاند آموزش می‌دهد.
پیش از این نیز «گرانت شاپس»، وزیر دفاع انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه «تلگراف» اعلام کرد که این کشور برای نخستین بار تصمیم دارد نیروی نظامی به اوکراین اعزام کند. وی مدعی شد که این نیروهای زمینی برای آموزش نیروهای نظامی اوکراین در میدان نبرد به کی‌یف اعزام می‌شوند.
به نوشته اسپوتنیک، برنامه آموزشی برای ارتش اوکراین، که توسط ده کشور دیگر حمایت می شود، مهارت های ضروری را برای بیش از ۲۶۵۰۰ نیروی استخدام شده اوکراینی فراهم کرده است. بنابر اعلام وزارت دفاع انگلیس پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال، در چارچوب این برنامه آموزشی بیش از ۳۰۰۰۰ سرباز اوکراینی آموزش ببینند.
از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه برای محافظت از مردم دونباس در برابر تجاوزات اوکراین، انگلیس و سایر کشورهای غربی ارسال تسلیحات نظامی خود به کی یف را افزایش داده اند. مقامات مسکو بارها تاکید کرده‌اند که تسلیح نئونازی‌ها تنها درگیری فعلی را طولانی‌تر می‌کند اما بر نتیجه آن تأثیری نمی‌گذارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره