logo
  1. برگزیده
بین الملل

۳۵۰۰ کودک فلسطینی با مرگ ناشی از سوء تغذیه مواجه هستند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
۳۵۰۰ کودک فلسطینی با مرگ ناشی از سوء تغذیه مواجه هستند

ایسنا/ دفتر رسانه‌ای دولتی غزه اعلام کرد ۳۵۰۰ کودک زیر پنج سال به دلیل سوء تغذیه و سیاست گرسنگی اعمال شده از سوی ارتش رژیم اشغالگر علیه ساکنان نوار غزه به‌ویژه در غزه و استان‌های شمال با مرگ حتمی روبه‌رو هستند.

دفتر رسانه‌ای دولتی غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد کابینه رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته به صورت عامدانه به دنبال وخیم‌تر کردن اوضاع انسانی و غذایی در جنگ نسل‌کشی علیه غیرنظامیان غزه است.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، در این بیانیه همچنین آمده است به دلیل کارشکنی اشغالگران در مسدودسازی گذرگاه‌های این منطقه و ممانعت از ورود سوخت بیش از ۹۵ درصد از نانوایی‌های ۲ استان غزه و شمال تعطیل شده است.

منابع پزشکی روز گذشته از شهادت یک کودک در بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه به دلیل سوء تغذیه و کمبود دارو خبر دادند.

چند روز پیش نیز این بیمارستان از شهادت ۴ کودک دیگر در پی گرسنگی و کم‌آبی ناشی از محاصره مداوم اشغالگران علیه نوار غزه که از چند ماه گذشته ادامه دارد خبر داد زیرا از ورود غذا، دارو و شیر به شمال نوار غزه جلوگیری می‌شود.

از سوی دیگر هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد شرایط انسانی در شمال غزه به شدت فاجعه‌بار بوده چرا که گرسنگی به شدت افزایش یافته است و این شرایط در پی محاصره بیش از ۵۰۰ هزار فلسطینی توسط ارتش رژیم صهیونیستی و ادامه جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه توسط سازمان‌های امدادی رخ داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جنگ ویرانگری را با حمایت آمریکا علیه غزه آغاز کرده که بیش از ۱۲۳ هزار شهید و زخمی و بیش از ۱۰ هزار مفقودی بر جای گذاشته و همچنین موجب کمبود شدید نیازهای انسانی و مواد غذایی در این منطقه شده و کمبود غذا به‌ویژه در شمال نوار غزه به سطح قحطی رسیده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره