logo

مالزی سال آینده برای عضویت در بریکس اقدام می‌کند

منبع
فارس
بروزرسانی
مالزی سال آینده برای عضویت در بریکس اقدام می‌کند

فارس/ در ادامه اقبال کشورهای مختلف به بریکس، وزیر خارجه مالزی محمد حسن امروز پنجشنبه گفت که این کشور در سال 2025 برای عضویت در این گروه درخواست خواهد داد.

وزیر خارجه مالزی محمد حسن امروز پنجشنبه گفت که این کشور می‌خواهد سال آینده که ریاست آسه‌آن (اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا) را برعهده دارد، به بریکس بپیوندد و بنابراین باید با برزیل که در سال 2025 رئیس بریکس است، مذاکره کند. انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی پیش‌تر گفته بود که کشورش به زودی روند رسمی پیوستن به بریکس را آغاز خواهد کرد.
روسیه که امسال ریاست دوره‌ای گروه بریکس را برعهده دارد سه‌شنبه گفت که این گروه با رای اکثریت توافق کرده که در پذیرش اعضای جدید وقفه ایجاد کند تا اعضایی که از آغاز سال 2024 به این گروه پیوسته‌اند، به خوبی در آن ادغام شوند. بریکس در سال 2009 به عنوان یک پلتفرم همکاری بین بزرگترین اقتصادهای نوظهور با اتحاد برزیل، روسیه، هند و چین تاسیس شد و در سال 2010 آفریقای جنوبی هم به این گروه پیوست. در اول ژانویه امسال، ایران، مصر، اتیوپی و امارات هم به آن پیوستند. عضویت عربستان سعودی رسمی نشده اما در نشست‌های بریکس شرکت داشته است. ترکیه، بولیوی، تایلند و ونزوئلا دیگر کشورهایی هستند که تمایل خود را برای عضویت در بریکس اعلام کرده‌اند. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره