logo

تاخیر تحویل ۸ پاتریوت اسرائیل به اوکراین به دلیل تنش مرزی با حزب‌الله

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
 تاخیر تحویل ۸ پاتریوت اسرائیل به اوکراین به دلیل تنش مرزی با حزب‌الله

باشگاه خبرنگاران/ طبق اعلام روزنامه وال استریت ژورنال اسرائیل تحویل ۸ پاتریوت به اوکراین را به دلیل تنش مرزی با حزب‌الله به تعویق انداخته است.
 

اسرائیل نسبت به مصلحت انتقال هشت سامانه دفاع موشکی پاتریوت به اوکراین به دلیل تشدید رویارویی مرزی با حزب الله لبنان ابراز تردید کرده است. این مطلب را وال استریت ژورنال گزارش کرده است.

به گفته یکی از منابع این نشریه، در ابتدا اسرائیل امکان ارسال هشت سامانه موشکی ضد هوایی پاتریوت به اوکراین را صادر کرد. اکنون کابینه رژیم صهیونیستی بر این باور است که «در صورت درگیری با حزب‌الله در شمال اراضی اشغالی» به سامانه‌های دفاع هوایی نیاز خواهد بود. 


بر اساس گزارش این نشریه، اسرائیل همچنین از این بیم دارد که کمک نظامی به کی‌یف می‌تواند «روابط با مسکو را بدتر کند» و منجر به نقض توافق‌هایی شود که به نیروی هوایی اسرائیل اجازه انجام عملیات در حریم هوایی سوریه را می‌دهد.

پیشتر، یک منبع دیپلماتیک ارشد غربی گفته بود که روسیه عمل به طرح موسوم به «خط قرمز» را با اسرائیل به حال تعلیق در آورده است. خط قرمز یک خط اتصال امنیتی ویژه برای هماهنگی نظامی بین دو طرف درباره سوریه است و پایگاه نظامی حمیمیم روسیه واقع در شمال غربی سوریه را به فرماندهی ستاد مشترک ارتش اسرائیل ربط می‌داد.

به نوشته این روزنامه، انتقال باتری توسط اسرائیل در واقع زرادخانه این مدل از SAM در اوکراین را سه برابر خواهد کرد. در حال حاضر کی‌یف دارای چهار مجتمع پاتریوت است که دو مجتمع آن توسط کشور‌های اروپایی منتقل شده است.

روزنامه فایننشال تایمز بریتانیا در ۲۷ ژوئن گزارشی از مذاکرات در مورد عرضه احتمالی ۸ سامانه پدافند هوایی اسرائیلی پاتریوت به کی یف داد. فرض بر این است که اسرائیل ابتدا مجتمع‌ها را به آمریکا منتقل می‌کند و تنها پس از آن در اختیار اوکراین قرار می‌گیرد. معامله هنوز بسته نشده است. منابع این نشریه گفتند که اوکراین در این زمینه با مقامات آمریکایی از جمله آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و جیک سالیوان دستیار رئیس جمهور در امور امنیت ملی و مستقیماً با نمایندگان اسرائیل در تماس بوده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره