logo

زلنسکی: تا آخر سال طرحی برای پایان جنگ ارائه می‌کنیم

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
 زلنسکی: تا آخر سال طرحی برای پایان جنگ ارائه می‌کنیم

باشگاه خبرنگاران/ رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید در حال تهیه یک «طرح جامع» برای چگونگی پایان یافتن جنگ با روسیه است.
 
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در کنفرانس خبری مشترک با «ناتاشا پیرک موسار» همتای اسلوونیایی خود، گفت که اوکراین قصد دارد در اواخر سال جاری طرح صلح مفصلی را ارائه کرده و می‌خواهد در نهایت به درگیری پایان دهد.

به گزارش تاس، زلنسکی گفت: «ما در حال حاضر روی سه طرح دقیق در زمینه انرژی، امنیت غذایی و تبادل [اسرا] کار می‌کنیم. من مطمئن هستم که این مشکلات را حل خواهیم کرد».

زلنسکی بار دیگر تاکید کرد که کی‌یف می‌خواهد شاهد پایان یافتن درگیری باشد و امیدوار است «به صلحی عادلانه در اسرع وقت دست یابد». 

 او روز پنجشنبه نیز در اظهارات نادری اعتراف کرده بود که در میانه تلفات سنگین جنگ برای اوکراین، کشورش علاقه‌ای به طولانی شدن درگیری ندارد. 

اظهارات اخیر زلنسکی در خصوص صلح و مذاکره، تفاوت جدی با مواضع پیشین او را نشان می‌دهد. زلنسکی در اکتبر سال ۲۰۲۲ قانونی را امضا کرده بود که هرگونه مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را ممنوع می‌کرد. او همچنین پیش از این نیز طرح صلح دیگری ارائه کرده بود. طرح صلح ده ماده‌ای زلنسکی برای اولین بار در پاییز ۲۰۲۲ ارائه شده و خواستار خروج کامل و بدون قید و شرط نیرو‌های روسیه از تمام مناطق اوکراین شد. این طرح همچنین تشکیل دادگاه بین‌المللی برای فرماندهان نظامی روسیه و همچنین دریافت غرامت از روسیه را خواستار شد. روسیه در همان زمان نیز این طرح را بسیار «غیر واقعی» خوانده بود. 

ارتش اوکراین در ماه‌های اخیر تلفات سنگینی داشته است و گزارش شده برخی از افراد واجد شرایط خدمت سربازی در حال فرار از مرز‌ها هستند. این کشور با کمبود نیروی انسانی و کمبود مهمات مواجه است و هر روزه کارشناسان جنگی بیشتری خواستار مذاکره و پایان دادن به روند جنگ در آن می‌شوند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره