نماد آخرین خبر

سخنگوی طالبان: کشورها متعهدند که از مخالفان نظامی ما حمایت نکنند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
سخنگوی طالبان: کشورها متعهدند که از مخالفان نظامی ما حمایت نکنند

ایرنا/ سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان (طالبان) اعلام کرد که نمایندگان همه کشورهای شرکت کننده در نشست دوحه تعهد حمایت نکردن از مخالفان نظامی طالبان را دادند.

به گزارش خبرگزاری صدای افغان، ذبیح‌الله مجاهد روز دوشنبه در حاشیه سومین نشست دوحه به خبرنگاران گفت که این کشورها همچنین تعهد همکاری با طالبان را دادند و این نشست به خوبی پیش می‌رود.

وی ابراز داشت: جامعه جهانی و کشورهایی که نگران حقوق زنان در افغانستان هستند، اول باید فشارهای اقتصادی و مشکلات بخش‌های خصوصی این کشور را در نظر بگیرند.

مجاهد ادامه داد: زیرا با وارد کردن فشارهای اقتصادی نه ‌تنها حقوق زنان حمایت نمی‌شود، بلکه اولین کسانی‌ که در افغانستان متضرر می‌شوند زنان خواهند بود.

سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان در مورد این‌ که برخی کشورها به دنبال اقناع سازی مردم شان هستند که چگونه با کشورمان وارد تعاملات سیاسی می‌شوند، افزود: مشکلات داخلی کشور مربوط به خود ما می‌شود و نمی‌توانیم خواست‌های مردم خود را قربانی خواست‌های مردم دیگر کشورهای دنیا کنیم.

مجاهد در بخشی از سخنانش در نشست سوم دوحه خواهان تعامل کشورهای غربی با امارت اسلامی شد و اضافه کرد: کشورهای غربی باید همچون کشورهای منطقه، به تعامل واقع‌بینانه و عملی بپردازند.

مجاهد تصریح کرد که کشورهای غربی نیز می‌توانند مانند کشورهای منطقه، موانع را از مسیر گسترش روابط با حکومت افغانستان بردارند و به تعامل مثبت روی آورند.

آقای مجاهد اظهار داشت که سیاست خارجی امارت اسلامی اقتصادمحور است و بر گسترش روابط با کشورها از طریق پروژه‌های عمرانی و منطقه‌ای متمرکز است.

سخنگوی طالبان همچنین بیان کرد: در ۲ سال گذشته پیشرفت‌های خوبی در زمینه ساخت خط لوله گاز تاپی با ترکمنستان داشته‌ایم و امیدواریم با اجرای این پروژه، افغانستان نقش مثبتی در تبادل و اتصال انرژی بین آسیای مرکزی و جنوبی ایفا کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره