نماد آخرین خبر

هشدار روسیه به اسرائیل : ارسال سامانه پاتریوت به اوکراین تبعات دارد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
هشدار روسیه به اسرائیل : ارسال سامانه پاتریوت به اوکراین تبعات دارد
ایرنا/

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، نبنزیا دوشنبه شب در کنفرانسی خبری درباره اینکه آیا انتقال این سامانه‌ها از اسرائیل به اوکراین تاثیری بر روابط روسیه و این رژیم خواهد داشت یا خیر گفت: این سلاح‌ها توسط هر کسی به اوکراین فرستاده شود، مثل سایر تسلیحات غربی نابود خواهند شد. به نظر من، این مساله می‌تواند تبعات سیاسی خاصی داشته باشد.

روزنامه فایننشال تایمز هفته گذشته گزارش داد که گفت‌وگوهایی درباره ارسال هشت سامانه دفاع هوایی پاتریوت از اسرائیل به اوکراین جریان دارد.

بر اساس این طرح، این سامانه‌ها ابتدا به آمریکا منتقل شده و سپس از آنجا به اوکراین فرستاده می‌شوند. این طرح هنوز نهایی نشده است.

به نوشته فایننشال تایمز، منابع آگاه گفتند که اوکراین در این باره با مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی از جمله آنتونی بلینکن وزیر خارجه و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در تماس بوده است.

**مناقشه اوکراین در یک روز حل نمی‌شود

نبنزیا دوشنبه شب در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر اینکه در صورت بازگشت به کاخ سفید می‌تواند مناقشه اوکراین را در ۲۴ ساعت حل کند، واکنش نشان داد و تاکید کرد: بحران اوکراین در یک روز حل نخواهد شد.

ترامپ بارها ادعا کرده است که اگر دوباره رئیس جمهور آمریکا شود می‌تواند فورا مناقشه اوکراین را حل و فصل کند.

وی هفته گذشته در مناظره با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفت، اگر در انتخابات ماه نوامبر پیروز شود، این مناقشه پیش از مراسم تحلیف وی در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۵ پایان خواهد یافت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar