نماد آخرین خبر

اعتراض قضات لیبرال دیوان عالی آمریکا به مصونیت ترامپ: رئیس جمهور نباید ورای قانون باشد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اعتراض قضات لیبرال دیوان عالی آمریکا به مصونیت ترامپ: رئیس جمهور نباید ورای قانون باشد
ایرنا/

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، وی و «النا کیگان» و «کتانجی براون جکسون» در یادداشتی اعتراضی نوشتند: این دیوان یک منطقه بدون قانون برای رئیس جمهور ایجاد کرد.

سوتومایور که این یادداشت را با صدای بلند در صحن دادگاه می‌خواند، بر واژگان این یادداشت تاکید می‌کرد و گاهی مکث می‌کرد و دندان‌هایش را به هم می‌سایید.

وی افزود: کنایه‌آمیز نیست؟ مردی که مجری قانون بوده، اکنون قوانین را می‌شکند.

دیوان عالی آمریکا دوشنبه در حکمی دامنه اتهامات کیفری علیه ترامپ به دلیل شورش هوادارانش علیه کنگره آمریکا در ششم ژانویه ۲۰۲۱ و تلاش آنها برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را محدود کرد.

دیوان عالی آمریکا در حکمی با ۶ رای مثبت و ۳ رای مخالف به تصویب رسید، اعلام کرد، ترامپ را نمی‌توان بخاطر اقداماتی که در دوره ریاست جمهوری‌اش طبق قانون اساسی در حوزه اختیاراتش بوده است، تحت پیگرد قرار داد اما بخاطر اقدامات شخصی‌اش می‌توان او را تحت پیگرد قرار داد.

این نخستین باری است که دیوان عالی آمریکا حکمی در مورد مصونیت رئیس جمهوری از پیگرد قضایی صادر می‌کند. این حکم می‌تواند احتمال محاکمه ترامپ تا پیش از انتخابات ماه نوامبر را کاهش دهد.

سوتومایور این حکم را «کاملا غیرقابل دفاع» خواند و تاکید کرد که تصمیم قضات محافظه‌کار دیوان عالی که اکثریت را تشکیل می‌دهند «تبعات فاجعه‌باری برای ریاست جمهوری و دموکراسی ما خواهد داشت. من بخاطر نگرانی برای دموکراسی خودمان اعتراض می‌کنم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar