نماد آخرین خبر

استقبال و حمایت نخست وزیر مجارستان از پیروزی جریان راست افراطی در انتخابات پارلمانی فرانسه

منبع
ايرنا
بروزرسانی
استقبال و حمایت نخست وزیر مجارستان از پیروزی جریان راست افراطی در انتخابات پارلمانی فرانسه
ایرنا/

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس نتایج اولیه دور اول انتخابات پارلمانی فرانسه مشخص شده است که ۳۴.۲ درصد از رأی‌دهندگان از مارین لوپن و حزب راست افراطی وی (حزب اجتماع ملی) حمایت کرده‌اند.

اوربان همزمان با آغاز ریاست دوره‌ای مجارستان در اتحادیه اروپا و نگرانی از نزدیکی این کشور به روسیه دوشنبه شب در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی M۱ مجارستان اظهار کرد: اوضاع بروکسل (اتحادیه اروپا) نمی‌تواند مثل سابق پیش برود. اوضاع باید تغییر کند. به همین دلی است که نخست وزیر بلژیک و دولت فرانسه افول کردند.

وی افزود: اولین منبع خوشبینی ما این است که مردم خواهان تغییر هستند. اما دیوانسالاران بروکسل به گونه دیگری فکر می‌کنند. آنها خواستار تغییر نیستند.

نخست وزیر ملی‌گرای مجارستان تصریح کرد: اما این مساله مایه خوشبینی ماست زیرا نیاز به تغییر را آشکارتر کرد.

اوربان بارها از «نخبگان بروکسل» انتقاد کرده و اخیرا اتحادیه اروپا به دامن زدن به جنگ اوکراین متهم کرد.

مجارستان وعده داده است که دوره ریاست بر اتحادیه اروپا «نگرش اروپایی» خود مبنی بر «اروپا را دوباره عظمت ببخشید» به پیش ببرد. این شعار مشابه شعار دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده است که می‌گفت: آمریکا را دوباره عظمت ببخشید.

سه بلوک سیاسی بزرگ فرانسوی در دور اول انتخابات پارلمانی این کشور پا به عرصه رقابت‌ها گذاشتند که عبارتند از حزب «اجتماع ملی» راست افراطی به رهبری مارین لوپن و جوردن باردلا، ائتلاف احزاب میانه‌رو به رهبری امانوئل مکرون به نام «با هم برای جمهوری» و ائتلاف «جبهه جدید مردمی» که متشکل از احزاب چپ، چپ میانه و سبزها است.

بر اساس نتایج اولیه انتخابات پارلمانی که از سوی وزارت کشور فرانسه اعلام شد، ائتلاف احزاب چپ «جبهه مردمی جدید» فرانسه پس از حزب لوپن، با کسب ۲۹.۱ درصد آرا در رتبه دوم قرار دارد. این جبهه شامل احزاب «فرانسه سرکش» (LFI)، «حزب سوسیالیست» (PS)، «حزب کمونیست» (PCF)، «سبزهای زیست محیطی اروپا» (EEVL) و «حزب رادیکال» است.

ائتلاف میانه‌روی مکرون متشکل از احزاب «رنسانس»، «مدوم» و «افق‌ها» نیز تنها توانست ۲۱.۵ درصد آرا را به خود اختصاص داده و به کسب رتبه سوم اکتفا کند.

مرحله نخست انتخابات پارلمانی فرانسه یکشنبه برگزار شد و قرار است مرحله دوم انتخابات روزدهنگام پارلمانی فرانسه یکشنبه هفته آینده (۱۷ تیر) برگزار شود و تنها نامزدهایی به دور دوم انتخابات راه خواهند یافت که بیش از ۱۲.۵ درصد آرا را کسب کرده باشند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر