نماد آخرین خبر

نخست وزیر استرالیا سناتور حامی دولت فلسطین را از عضویت حزب تعلیق کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
نخست وزیر استرالیا سناتور حامی دولت فلسطین را از عضویت حزب تعلیق کرد

ایرنا/ «آنتونی آلبانیز» (Anthony Albanese) نخست وزیر و رهبر حزب کارگر استرالیا، عضویت «فاطمه پیمان» سناتور افغان تبار را به دلیل حمایت از فلسطین تعلیق کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای نشریه انگلیسی گاردین، این زن سیاستمدار اعلام کرد که وی به علت نادیده گرفتن موضع حزب متبوعش مبنی بر رای ندادن برای به رسمیت شناختن «کشور فلسطین»، طرد شده است و همکارانش تلاش به ارعاب وی کرده اند.

این سیاستمدار افغان تبار استرالیایی که از حامیان فلسیطین و از مخالفان جنگ غزه است، هفته گذشته در اقدامی مغایر با تصمیم حزب متبوعش، به فرایند به رسمیت شناختن کشور فلسطین رای داد.

گاردین نوشت: وی به دنبال این اقدام از روز شنبه از حزب خود تعلیق و روز سه شنبه در رای گیری مخفی این حزب، این تصمیم تایید شده است.

پیمان اعلام کرد: من طرد شده ام، این اقدام ها من را به این باور می رساند که برخی از اعضا تلاش می کنند تا با ارعابم مرا وادرا به استعفا از (مجلس) سنا کنند.

بنابراین گزارش آنتونی آلبانیز در بدو امر به مدت یک هفته عضویت وی را به حالت تعلیق درآورد چراکه تمامی اعضای باید از تصمیم حزب تبعیت کنند، اما وی و تیمش پس از مصاحبه روز یکشنبه فاطمه پیمان که گفت بار دیگر حمایت از دولت فلسطین را تکرار می کند، این تعلیق را به صورت نامحدود درآورد.

آلبانیز به عنوان رهبر حزب حاکم روز دوشنبه به پارلمان این کشور گفت: سناتور پیمان با اقداماتش، خود را خارج از امتیازاتی که با بودن در مجمع حزب کارگر پارلمان فدرال به دست می آید، قرار داده است.

گاردین گزارش داد: اکنون با تعلیق فاطمه پیمان که نماینده سنا از «استرالیای غربی» است وی را در موقعیتی قرار می دهد که انزوای خود را از حزب متبوعش بپذیرد و یا به دلیل نقضی که مرتکب شده، از این حزب استعفا دهد، اما با این حال از وی خواسته نشده تا از پارلمان استرالیا کنار رود.

از سویی دیگر حزب سبزها استرالیا که ۱۱ کرسی از ۷۶ کرسی سنا را در اختیار دارد نسبت به اقدام حزب حاکم کارگر که هم اکنون ۲۶ کرسی سنا را دارد، واکنش نشان داد.

«مهرین فاروقی» (Mehreen Faruqi) سناتور پاکستانی تبار از «نیو ساوث ولز» و معاون حزب سبزهای استرالیا در واکنش به این اقدام حزب کارگر و نخست وزیر این کشور آن‌را اقدامی «شرم آور» خواند.

فاروقی روز دوشنبه گذشته در صحن سنا گفت: به جای آنکه حزب کارگر، فاطمه پیمان را تحریم کند باید تلاش های خود را بر (رژیم) اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن متمرکز کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره