نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

حماس: با مذاکرات جاری درباره آتش‌بس در غزه مثبت برخورد کرده‌ایم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
حماس: با مذاکرات جاری درباره آتش‌بس در غزه مثبت برخورد کرده‌ایم

ایسنا/ حماس ضمن اعلام اینکه رئیس دفتر سیاسی این جنبش با میانجیگران قطر و مصر تماس برقرار کرده، تاکید کرد که با روحیه مثبت با محتوای مذاکرات جاری با هدف دستیابی به توافق برای توقف جنگ در نوار غزه تعامل دارد.

جنبش حماس اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش، در ساعات گذشته با میانجی‌گران قطر و مصر در خصوص ایده‌هایی به منظور دستیابی به توافقی که پایان به تجاوزات مستمر اشغالگران به نوار غزه را به دنبال دارد، تماس برقرار کرده است.

این جنبش در بیانیه‌ای که شامگاه چهارشنبه منتشر کرد، تاکید کرد که با محتوای مذاکرات در حال انجام با روحیه مثبت برخورد کرده و خاطرنشان کرد که هنیه همچنین با مقامات ترکیه در ارتباط با تحولات اخیر تماس برقرار کرده است.

براساس گزارش المیادین، در همین زمینه، موساد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قطر و مصر پاسخ حماس به پیشنهاد اشغالگران برای توقف جنگ و انعقاد قرارداد تبادل اسرا را برای آنها ارسال کردند.

وبگاه آمریکایی «آکسیوس» به نقل از مقامات صهیونیست نوشت که پاسخ جنبش «سازنده بود و در را برای مذاکرات دقیق‌تر که منجر به توافق می‌شود باز می‌کند».

همچنین مقامات امنیتی اشغالگر تاکید کردند که پاسخ ارائه شده از سوی حماس «بهترین پیشنهاد ارائه شده تاکنون» بوده و بر اساس آنچه رسانه‌های عبری گزارش کرده‌اند، این مقامات آن را «پایه‌ای برای حرکت به جلو» توصیف کرده‌اند.

این مسؤولان افزودند: مسائلی مانند حضور در محور فیلادلفیا و حق وتو بر اسیران وجود دارد که نیاز به شفاف سازی دارد.

«آکسیوس» پیشتر گزارش داده بود که دولت آمریکا با هدف پرکردن خلأهای باقیمانده و دستیابی به توافق، در برخی از بخش‌های توافق مبادله اسرا و آتش‌بس در نوار غزه چارچوب جدیدی ارائه کرده است.

این وبگاه توضیح داد که کاری که ایالات متحده انجام داد مبتنی بر پیشنهاد اشغالگران بود که در اواخر ماه مه توسط جو بایدن رئیس جمهور ارائه شد.

این وبگاه به اظهارات سه منبع آشنا با مذاکرات تکیه کرده است که گفته‌اند تلاش‌های واشنگتن با قطر و مصر «بر ماده هشت در پیشنهاد قبلی متمرکز شده است».

این مقاله مربوط به مذاکراتی است که قرار است در مرحله اول توافق آغاز شود که شامل تعیین شرایط دقیق برای مرحله دوم با هدف رسیدن به آرامش پایدار در غزه است.

این امر پس از آن صورت گرفت که مقاومت فلسطین در ژوئن گذشته، پاسخ خود را به پیشنهاد اولیه ارائه کرد، به طوریکه برخی نظرات را در مورد آن ارائه و اصلاحاتی را در جهت رعایت شروط خود اضافه کرد.

همچنین در خصوص مذاکرات آتش‌بس حسام بدران، یکی از رهبران حماس گفت: با میانجی‌گران با هدف توقف جنگ و خروج همه‌جانبه از نوار غزه، نظرات خود را مبادله کردیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره