نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

ان‌بی‌سی: آمریکا به دنبال همکاری اطلاعاتی بیشتر با طالبان است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ان‌بی‌سی: آمریکا به دنبال همکاری اطلاعاتی بیشتر با طالبان است

ایرنا/ شبکه ان‌بی‌سی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که آمریکا به دنبال همکاری اطلاعاتی بیشتر با طالبان است درحالیکه هدف این امر کمک به مبارزه با تروریسم عنوان شده است.

دو منبع آگاه و یک مقام آمریکایی سابق به ان‌بی‌سی گفتند که مقام‌های دولت جو بایدن در حال گفت‌وگو درباره گسترش همکاری با حکومت سرپرست افغانستان طالبان در کابل بمنظور کمک به رهگیری گروه تروریستی «داعش خوراسان» هستند.

یک افسر سابق ارتش آمریکا با اشاره به خروج این کشور از افغانستان مدعی شد که واشنگتن توانایی بسیار بسیار محدودی دارد که در مورد آنچه داعش خوراسان انجام می‌دهد، بداند. در نتیجه دولت در حال بررسی به اشتراک گذاری اطلاعات بیشتر با طالبان درباره این شاخه گروه تروریستی داعش است.

به نوشته ان‌بی‌سی، برخی مقام‌های آمریکا مایل به بازگشایی سفارت آمریکا هستند تا اجازه همکاری بیشتری بین آژانس‌های اطلاعاتی واشنگتن و طالبان را بدهند اگرچه هنوز این کشور حکومت سرپرست افغانستان را به رسمیت نشناخته است.

حکومت سرپرست افغانستان گروه داعش خوراسان را به عنوان یک تهدید برای افغانستان در نظر می‌گیرد و مجموعه‌ای از حملات را علیه این گروه انجام داده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر