نماد آخرین خبر

آناتولی: آمریکا و آلمان رهبری غرب در تجهیز ماشین جنگی رژیم صهیونیستی را برعهده دارند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آناتولی: آمریکا و آلمان رهبری غرب در تجهیز ماشین جنگی رژیم صهیونیستی را برعهده دارند
ایرنا/

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا ، آناتولی در این گزارش افزود: حمله رژیم صهیونیستی به غزه که اکنون به دهمین ماه خود رسیده، با تلفات بسیار زیاد غیرنظامیان و ویرانی‌های گسترده همراه بوده که به طور قابل توجهی توسط تسلیحات غربی تقویت شده است.

کشورهای غربی به‌ ویژه ایالات متحده و آلمان، به درخواست‌های مقام‌های ارشد کشورهای مختلف و سازمان‌های فعال در زمینه امور بشردوستانه توجه چندانی نکرده‌اند و همچنان به تدارک نظامی رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم (SIPRI)، ایالات متحده به عنوان تامین کننده اصلی تسلیحات به رژیم صهیونیستی، ۶۹ درصد از واردات تسلیحات تل آویو را بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ تامین کرده است.

از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) گذشته که درگیری‌های اخیر در غزه آغاز شد، ایالات متحده به طور قابل توجهی حمایت نظامی خود از رژیم صهیونیستی را تقویت کرده و بیش از ۱۰۰ فروش تسلیحاتی جداگانه به این رژیم را تائید و ارائه کرده است.

بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها (FDD) مستقر در واشنگتن گزارش داد که این تسلیحات شامل طیف گسترده‌ای از سلاح‌ها و مهمات مانند مهمات سامانه‌های دفاع هوایی، مهمات هدایت شونده دقیق (PGMs)، گلوله‌های توپخانه، گلوله‌های تانک و سلاح‌های کوچک است.

سایر محموله‌های تسلیحاتی ارسالی از سوی واشنگتن به رژیم صهیونیستی شامل گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی متری، موشک‌های هلفایر، مهمات ۳۰ میلی متری و گلوله‌های تانک ۱۲۰ میلی متری، دستگاه‌های دید در شب PVS-۱۴ و بمب‌های سنگرشکن بوده است.

پس از آمریکا، آلمان با اختصاص دادن ۲۵ درصد از واردات تسلیحات رژیم صهیونیستی بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳، مقام دومین صادرکننده بزرگ تسلیحات به این رژیم را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم، برلین تأمین‌کننده اصلی کشتی‌های جنگی، موتورهای وسایل نقلیه و هواپیما و اژدر برای رژیم صهیونیستی است و حتی پرداخت یک سوم از هزینه این تسلیحات را در قالب کمک‌های نظامی به تل‌آویو بر عهده گرفته است.

آلمان در سال ۲۰۲۳ تسلیحات قابل توجهی به رژیم صهیونیستی صادر کرد، از جمله ناوهای جنگی که در جریان حمله فعلی این رژیم به غزه فعالانه در حملات دریایی شرکت کرده و در محاصره غزه توسط نیروی دریایی رژیم صهیونیستی نقش داشته‌اند.

آلمان همچنین صادرکننده موتورهای دیزلی برای تانک‌های مرکاوا-۴ رژیم صهیونیستی است که از اکتبر سال گذشته میلادی، این تانک‌ها در حملات به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غزه مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

هفته نامه آلمانی اشپیگل نیز در ژانویه امسال گزارش داد که برلین پس از درخواست رژیم صهیونیستی در نوامبر سال گذشته میلادی، موافقت کرد که ۱۰ هزار گلوله مهمات تانک ۱۲۰ میلی متری را از انبارهای نظامی خود به این رژیم ارسال کند.

به گزارش ایرنا ، رژیم صهیونیستی پس از گذشت حدود ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه به نوار غزه، دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar